Volrath Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 27, 2012 #1 Κοινοποίηση Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 27, 2012 Επειδή έχει δημιουργηθεί απορία σε πολλά παλικάρια, γιατί φαινομενικά το xbox360 παίζει τα σύγχρονα παιχνίδια, ενώ με παλαιότερες κάρτες γραφικών -πιο σύγχρονες όμως από το hw των κονσολών- στο pc "υπάρχει" πρόβλημα, δημιούργησα αυτό το thread προς συζήτηση.Η πλειονότητα των σύγχρονων παιχνιδιών στις κονσόλες παίζει σε 1280x720. Επίσης είναι capped στα 30fps. Ένας τυπικός gamer στο pc παίζει σε 1920x1080 (26,84% των χρήστων, από steam survey Αυγούστου 2012). Επίσης 30fps στο pc θεωρούνται κάτω από το minimum, μιας και το 60fps θεωρείται το standard για να ισχυριστεί κάποιος ότι το παιχνίδι τρέχει ομαλά.Τι σημαίνει αυτό; Χωρίς καμία άλλη αλλαγή εκτός της ανάλυσης/fps, ένας pc gamer χρειάζεται: 4,5x* φορές πιο ισχυρή κάρτα γραφικών χοντρικά για να παίζει το ίδιο παιχνίδι. Άμα βάλεις όμως και τα υψηλότερης ανάλυσης textures που χρειάζονται για να μη δείχνει το παίγνιο χάλια όταν γίνεται rendered σε αυτές τις αναλύσεις και κυρίως τα post processing φίλτρα καταλαβαίνεις ότι χρειάζεται κλάσεις περισσότερη επεξεργαστική ισχύς.-Μα δοκίμασα το τάδε παιχνίδι σε 1280x720 στο pc και φαίνεται χειρότερο από τα γραφικά του xbox.Όχι. Δες το Dark Souls, που είναι -κακό μεν- αλλά ακριβές port από κονσόλα σε pc. Τα γραφικά του φαίνονται χειρότερα από της κονσόλας. Γιατί; Γιατί παίζεις με 30cm απόσταστη από το monitor, ενώ έχεις 2m απόσταση από την tv παίζοντας στην κονσόλα. Βάλτο στην hdmi της οθόνης του pc να δεις ότι είναι ακριβώς ίδια.-Μα το Dark Souls που αναφέρεις δε παίζει καλά με την ΧΥΖ κάρτα γραφικών που έχω, που είναι ανώτερη από αυτή του xbox. Είναι θέμα port. Ήδη υπάρχουν κάμποσα fix. Και άμα δεις και τις προτεινόμενες (ούτε καν minimum) απαιτήσεις, το παιχνίδι ζητά 8800gt, 6 χρονών κάρτα.Nα πετάξω και μερικά beches:8800gts512Crysis2 1680x1050 medium details, 28fpsDirt3 1680x1050 medium details, 51fpsGTA4 1680x1050 EFLC medium, 37fpsMafia2 1680x1050 medium, 42fps(από tomshardware.com)Φανταστείτε σε 1280x720 πώς θα πάει.Τέλος, απλά να προσθέσω πόσο μεγάλη διαφορά κάνουν τα post processing filters στην απόδοση:Σε 680gtx, από 0=>4xMSAA σε σύχρονο παιχνίδι (max payne 3) σε 2560x1600 (source)No MSAA 69.3fps averageMSAA x4 32.4fps average*1280x720x30=27.6Mpixels/s1920x1080x60=124.4Mpixels/s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrossortep Σεπτέμβριος 27, 2012 #2 Κοινοποίηση Σεπτέμβριος 27, 2012 Η πλειονότητα των σύγχρονων παιχνιδιών στις κονσόλες παίζει σε 1280x720. Επίσης είναι capped στα 30fps.Όχι capped. Δεν είναι ταβάνι τα 30fps, αλλά το μινιμουμ. Δηλαδή το average θα είναι ίσως κάπου ανάμεσα στα 40 με 50. Απλά για ομαλότητα μπορεί να κλειδώνεται στα 30.Σε όρισμένα games εξαιτίας ανικανότητας των προγραμματιστών ή κακής μηχανής(π.χ. στο deus ex hr) έπεφτε και κάτω από 30.Άρα για το crysis 2 με την 8800gts(όπου το 28 είναι average) θα έχουμε και πτώσεις κάτω από τα 30 καρέ ακόμα και για 1280*720. Συν αυτό που λέω παρακάτω.8800gts512Crysis2 1680x1050 medium details, 28fpsΣτο bold είναι το κλειδί.Ας πάρουμε λοιπόν το crysis 2 γιατί το ξέρω καλά. Αν παίξεις βίντεο από κονσόλα στο youtube θα δεις ότι δεν λείπει κανένα εφέ εκτός φυσικά από τα medium-low textures.Μιλάω για lens flare, bokeh filter, depth of field και άλλα σχετικά. Στο pc το Medium στο crysis 2 δεν είναι χάλια αλλά δεν διαφέρει καθόλου ποιοτικά από τα call of duty. Λείπουν ολόκληρα εφέ.Έχε υπόψη σου ακόμα ότι σε game που δεν φτιάχνονται με το σκεπτικό "better than console"(max payne 3) όπως το mass effect 3 το μαξ στα textures είναι ουσιαστικά τα texture της κονσόλας και βαφτίζεται απλά "very high". Μόλις δε το ρίξεις αρχίζεις να βλέπεις πράγματα που θα ταίριαζαν περισσότερο σε κινητό τηλέφωνο τελευταίας γενιάς.Άλλο κλασσικό παράδειγμα τα call of duty. Τα texture στο μαξ είναι απλά η κονσόλα. Και ο κατάλογος συνεχίζεται.Συμπέρασμα: Δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα. Άλλες φορές η λέξη medium ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και άλλες φορές μεταφράζεται ως "worst than console". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosmos Σεπτέμβριος 27, 2012 #3 Κοινοποίηση Σεπτέμβριος 27, 2012 Eιναι θεμα αρχιτεκτονικης πρωτα και μετα texture και αναλυσεων. Ενα παραδειγμα για να μπειτε στο κλιμα, γιατι το ps2 με 300mhz cpu και 32mb ram παιζει nfs underground 2 και ενας desktop Pentium 2 300mhz και 256mb ram δεν μπορει(στα ιδια γραφικα παντα)? Ακομα χειροτερα ουτε σε pentium 4 με 1gb ram και geforce 4 64mb, αν και το ps2 εχει gpu με μολις 4mb, δεν παιζει αυτο και αλλα πολλα παιχνιδια.The PlayStation2 vs. the PC: a system-level comparison of two 3D platforms | Ars TechnicaΠροφανως δεν ειναι μονο θεμα κομμενων εφε και frame, κατα την αποψη μου παντα.Κονσολες = Μικροτερη μνημη/πολλα και μεγαλα bus και παιχνιδια γραμμενα για αυτη την αρχιτεκτονικηPc= Λιγα και μικρα bus(για τους πορους του συστηματος)/ μεγαλη και τραγικα αργη μνημη. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrossortep Σεπτέμβριος 28, 2012 #4 Κοινοποίηση Σεπτέμβριος 28, 2012 Αρχιτεκτονική και αξιοποίηση. Όπως τα λες. Ωραίο και το άρθρο. Στο pc scaling σημαίνει πέταμα ολόκληρων εφέ δηλαδή ολόκληρων κομματιών από τα γραφικά. Μόνο αν μείνεις με παλιά κάρτα το καταλαβαίνεις. Διαφορετικά ζεις σε θεωρητικό κόσμο. Borderlands 2 Borderlands 2 GPU & CPU Performance Test > 1680x1050 - Max Quality - TechSpot Reviews Χωρίς MSAA 4x. Μόνο το πανάλαφρο FXAA(καινοτομία που εμφανίστηκε πρώτα στις κονσόλες). 51 καρέ avg για την 6850(~=gtx 285) Borderlands Borderlands technics test: Graphics cards benchmarks with Unreal Engine 3 - Geforces ahead - 2009/10/Borderlands-GPUs-1680-4x.png - PC Games Hardware Ίδια ανάλυση με 4x MSAA. Ουσιαστικά έχουμε διαφορά +50% στις απαιτήσεις τουλάχιστον ανάμεσα σε games με αστείες ποιοτικές διαφορές. Αν δεν είσαι fanboy θα καταλάβεις. Διαφορετικά τάιζε. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerfectDark Οκτώβριος 5, 2012 #5 Κοινοποίηση Οκτώβριος 5, 2012 ειχα κανει ενα τεστ απο μονο μου γιατι ετυχε να παρω δορεαν το Crysis 2 στο XBOX360(οπου ειναι πολυ καλυτερα προγραματησμενη απο το PS3) και το συγκρηνα με το PC σε μια 8800GT ενως φιλου και την δικια μου 560Ti Twin Frozr OC. η 8800 δεν θυμαμε ποσο καλα το επαιζε αλλα ηταν παρα πολυ καλυτερα απο το Xbox. η 560Τι σε DX11 και τα περισοτερα στο high 720p κ 30fps ειχε 6+ φορες (16% GPU utilization) μεγαλυτερη αποδοση απο το xbox που ετρεχε κατω απο τα 30fps σε αναλυση λιγοτερο απο 720p και με textures οπως οι ανεμυστηρες απο τα κληματιστηκα να εξαφανιζοντε στο 1 μετρο. σιγουρα μια 8800GT ειναι καλυτερη επιλογη απο το xbox360. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tsoureki Οκτώβριος 5, 2012 #6 Κοινοποίηση Οκτώβριος 5, 2012 "By giving you access to the hardware at the very low level, you give games developers a chance to innovate, and that's going to put pressure on Microsoft – no doubt at all," continued Huddy. "If we drop the API, then people really can render everything they can imagine, not what they can see – and we'll probably see more visual innovation in that kind of situation." News: AMD: PC has "10 times" console horsepower, DirectX "in the way" - Strategy Informerhttp://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2011/03/16/farewell-to-directx/2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
greenforce13 Οκτώβριος 5, 2012 #7 Κοινοποίηση Οκτώβριος 5, 2012 Εγώ πάλι πιστεύω πως δεν είναι τόσο θέμα hardware όσο θέμα προγραμματισμού του παιχνιδιού. αρκεί μόνο να κοιτάξει κάποιος το τεράστιο άλμα των παιχνιδιών σε tablet - smartphones και θα καταλάβει τι θέλω να πω. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.