dimitrisOS Ιούνιος 30, 2012 #21 Κοινοποίηση Ιούνιος 30, 2012 Ένα τί ;;;; :wassat:Μπορεί να να έφτιαχνε μόνος του Link to comment Share on other sites More sharing options...
minime Ιούνιος 30, 2012 #22 Κοινοποίηση Ιούνιος 30, 2012 Ένα π.χ. Sennheiser HD528 έχει χαλαρά καλύτερο ήχο ( προφανώς δεν έχει το μπάσο που θα πάρεις από ένα set με subwoofer ) από οτιδήποτε PC related speaker-set μέχρι και 800-1000€ κυκλοφορεί.Και μόνο που συγκρίνεις ακουστικά με ηχεία φτάνει... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dpolal Ιούνιος 30, 2012 #23 Κοινοποίηση Ιούνιος 30, 2012 Ένα π.χ. Sennheiser HD528 έχει χαλαρά καλύτερο ήχο ( προφανώς δεν έχει το μπάσο που θα πάρεις από ένα set με subwoofer ) από οτιδήποτε PC related speaker-set μέχρι και 800-1000€ κυκλοφορεί. ΠΡΟΦΑΝΩΣ και εννοείς 80-100 έτσι ;;;; Link to comment Share on other sites More sharing options...
billpeppas Ιούνιος 30, 2012 #24 Κοινοποίηση Ιούνιος 30, 2012 ΠΡΟΦΑΝΩΣ και εννοείς 80-100 έτσι ;;;; PC speakers λέω. Δεν πιστεύω να υπονοείς ότι τα Z-5500, GigaWorks S750, Klipsch ProMedia έχουνε καλύτερο ήχο από τα HD528. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HellhammeR Ιούνιος 30, 2012 Author #25 Κοινοποίηση Ιούνιος 30, 2012 απο τον ήχο με τα ηχειάκια αυτά είμαι ευχαριστημένος μην τρελαθούμε δεν είμαι τρίχας όυτε επαγγελματίας να κολάω τόσο στο θέμα του ήχου. Απλα ήθελα να κάνουμε μια συζήτηση κατά πόσο είναι "ορατές" οι διαφορές με ένα ποιοτικότερο καλώδι ή μια κάρτα ήχου. Με καλύψατε. ακουστικά έχω το headset αυτό: Creative Draco HS-850 Headset - Ideal for both gaming and music listening Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirDiman Ιούνιος 30, 2012 #26 Κοινοποίηση Ιούνιος 30, 2012 Φιλος μου εχει τα behringer ms 40 που ειναι monitor ηχεια και ο ηχος τους ειναι κρυσταλλινος.χαοτικη διαφορα απο Logitech.Σαν heaphones εχω τα γνωστα φθηνα superlux και μπορω να πω οτι τα behringer αξιζουνε καθε ευρω (κοστος~ 120Ε) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vagelisda Ιούνιος 30, 2012 #27 Κοινοποίηση Ιούνιος 30, 2012 Παίδες ,αμα ξερατε γενικά ποσό μαπα είναι για τα λεφτά τους τα ηχειακια των pc θα κλαιγατε...τα monitors γενικά,σαν και αυτά που αναφέρει από πάνω ο φίλος,είναι απείρως καλύτερα,χωρίς επαφή όμως,από τα καλύτερα που υπάρχουν για pc,(δεν μιλάμε για αυτούς που παίρνουν ηχειακια των 15-60€,αλλα για αυτούς που τα σκάνε για logitech)sent from my Atrix Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrossortep Ιούλιος 2, 2012 #28 Κοινοποίηση Ιούλιος 2, 2012 Πρώτα παίρνουμε καλά ηχεία, ένα καλό DAC/AMP και μετά τα καλώδια.Υπάρχει διαφορά ποιότητας στα καλώδια, αλλά για να την καταλάβεις θα πρέπει να έχεις πολύ καλό εξοπλισμό και η μουσική σου να έρχεται από καλή πηγή (Βινύλιο/CD/Lossless), αν ακούς Λάμψη στο Ίντερνετ και mp3, δεν αξίζει τον κόπο. Και επιτέλους, σταματήστε να δίνετε λεφτά στη δολοφόνο του ήχου, τη Logitech. (με το συμπάθειο κιόλας.) -Στα interconnect καλώδια δεν υπάρχουν αντιληπτές διαφορές. Μιλάμε για σοβαρά πειράματα. Όχι τύπους που αλλάζουν βίδες(ή έχουν σχετικές μπίζνες) και ισχυρίζονται ότι ακούνε διαφορές. Στα καλώδια των ηχείων θες χοντρά καλώδια από χαλκό και μικρού μήκους, για να βελτιώσεις και το damping factor. Και εκεί οι διαφορές εξαλείφονται πηγαίνοντας από κάτι σωστό για ήχο σε απάτες των 100€+ ανά μέτρο. -Το βινύλιο δεν εχει υψηλότερη ποιότητα από το cd. Είναι ένας μύθος προερχόμενος από την εντελώς διαισθητική αντίληψη ότι το αναλογικό σήμα είναι συνεχές, δηλαδή τέλειο, ενώ το ψηφιακό διακεκομμένο, δηλαδή ατελές. Η ψηφιοποίηση του ήχου εισάγει θόρυβο, δεν βγάζει "ηλεκτρονικό"/ψεύτικο ήχο όπως λένε πολλοί. Η αλλοίωση συμβαίνει κάτω από τα 10bit. Το cd έχει S/N και δυναμική περιοχή πολύ ανώτερα του βινυλίου. Είναι και απαλλαγμένο από τα προβλήματα του μηχανισμού περιστροφής. Οι σύγχρονες ηχογραφήσεις πολλές φορές ψευτίζουν όχι λόγω του cd, αλλά εξαιτίας της επεξεργασίας που "τρώνε" για να ακούγονται καλά στα low budget συστήματα των περισσότερων ανθρώπων. -Ένα mp3 στα 192Kbps σε συνθήκες καθημερινής ακρόασης(και όχι μόνο) ξεγελάει το 99,999999% των ανθρώπων. Οι παραμορφώσεις της απωλεστικής συμπίεσης είναι παράσιτα κάτω από τον ήχο της μουσικής. Φαντάσου μια γάτα να νιαουρίζει στο, πες, 1 μέτρο από εσένα κατά τη διάρκεια μια death metal συναυλίας στα 115db. Αν καταφέρεις και την ακούσεις τότε τα 192Kbps σου είναι λίγα. -Τα ακουστικά δεν συγκρίνονται με ηχεία σε θέματα παραμόρφωσης και τονικότητας. -Και επιτέλους, σταματήστε να δίνετε λεφτά στη δολοφόνο του ήχου, τη Logitech. (όντως οι δορυφόροι τους είναι φονιάδες των μεσαίων). [MENTION=3765]HellhammeR[/MENTION] Σου χρειάζεται μια ξεχωριστή κάρτα για να πάρεις μεγαλύτερη ένταση και να χαρείς καλύτερα τα ηχεία σου. Όχι τόσο για την ποιότητα. ps: sennheiser hd 528; Μήπως 428. Anyway, στα φθηνά της μοντέλα αυτή η εταιρεία δε "λέει" και πολλά. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jargon Ιούλιος 11, 2012 #29 Κοινοποίηση Ιούλιος 11, 2012 Από τότε που αποφάσισα πριν 8 χρόνια ν'ασχοληθώ σοβαρά με το θέμα ήχου και το στήσιμο ηχοσυστήματος ένα θα σας πω. Τα ηχεία που μπαίνουν πλέον στα PC είναι των 15 Ευρώ και πολύ τους είναι. Βέβαια το κύριο εργαλείο αναπαργωγής ήχου και εικόνας (flac, wav και Blu-Ray) είναι ένα HTPC στο σύστημα μου και πλέον ακούω μόνο από εκεί μουσική.Είναι προτιμότερο να πάει κάποιος σε μεταχειρισμένα monitors, hi-fi και υπάρχουν τρομερές ευκαιρίες αυτό τον καιρό παρά σε οποιαδήποτε PC υλοποίηση. Βέβαια με 300 και 500 ευρώ δεν παίρνεις 5.1 αλλά καλύτερα 2.0 με ηχεία και χτίσιμο σιγά σιγά παρά 5.1 τενεκέδια. Είναι κρίμα να δίνουν ο κόσμος τόσα χρήματα σε Hardware που πέφτει στο μισό και συνεχιζει μεσα σ'έκι μήνες και να μην επενδύει σε δυο ηχεία της προκοπής. Petrossortep, δεν διαφωνώ σε γενικές γραμμές αλλά σε μικρές λεπτομέριες όπως το σχόλιο περί damping factor το οποίο είναι επίσης μυθοποιημένο σχετικά με την επίδραση του στον έλεγχο των μεγαφώνων από τον ενισχυτή. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrossortep Ιούλιος 11, 2012 #30 Κοινοποίηση Ιούλιος 11, 2012 Ναι την ξέρω τη θεωρία περί μη σημασίας του df. Μπορείς όμως να μου εξηγήσεις κάτι;Έβαλα σε έναν στερεοφωνικό ενισχυτή marantz τα senn hd 595(50 Ohm). Η προενίσχυση ακουστικών σε τέτοιους ενισχυτές είναι κατά 99% σήμα που προορίζεται για τα ηχεία με κάποιες αντιστάσεις στην έξοδο για να μην καούν τα ακουστικά. Το αποτέλεσμα είναι τεράστια αντίσταση εξόδου(συνήθως πάνω από 200 Ohm).Με βάση τη θεωρία ο σημαντικότερος περιοριστικός παράγοντας του df είναι η αντίσταση των ίδιων των ακουστικών(ομολογουμένως πολύ μεγάλη εν συγκρίση με τα ηχεία). Πώς εξηγείς λοιπόν το σκάσιμο/τρίξιμο στα μπάσα από κάποια σχετικά υψηλή ένταση και πάνω. Στα hd 650 που έχουν καλό μηχανικό damping και πολύ μικρή διαδρομής μεγάφωνα δεν υπήρχε πρόβλημα. Πώς εξηγείς το γεγονός ότι τα AKG 601/701 με το ανεμικό τους μπάσο ακούγονται καλύτερα σύμφωνα με πολλούς σε ενισχυτές με υψηλό impedance; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jargon Ιούλιος 11, 2012 #31 Κοινοποίηση Ιούλιος 11, 2012 Ειδικός στ'ακουστικά δεν είμαι και ομολογώ ότι δεν έχω ασχοληθεί. Για να απαντήσω σωστά θα πρέπει να μελετήσω τα χαρακτηριστικά των ακουστικών. Το σκάσιμο τρίξιμο σε υψηλές εντάσεις μου λέει αυτό που υποδηλώνει. Δηλαδή ότι υπεροδηγούνται και προφανώς δεν αντέχουν τόσα ρεύματα. Τα άλλα τα 650 σε σχέση με τα 595 τι χαρακτηριστικά έχουν? Τώρα για τα AKG θα ήθελα και γι'αυτά τα χαρακτηριστικά τους αλλά καθώς και το τι εννοεί κανείς με το καλύτερα? Καλύτερα χωρίς αριθμούς δεν λέει κάτι και είναι υποκειμενικό αν και δεν είναι αυτό το σημαντικό. Μήπως με χαμηλή αντίσταση εξόδου τελικά υπεροδηγούνται κι αυτά ή προκύπτει παραμορφωση σε υψηλότερες εντάσεις λόγω ρεύματος? Διαφώτισε με λίγο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eloydark Ιούλιος 12, 2012 #32 Κοινοποίηση Ιούλιος 12, 2012 Ναι την ξέρω τη θεωρία περί μη σημασίας του df. Μπορείς όμως να μου εξηγήσεις κάτι;Έβαλα σε έναν στερεοφωνικό ενισχυτή marantz τα senn hd 595(50 Ohm). Η προενίσχυση ακουστικών σε τέτοιους ενισχυτές είναι κατά 99% σήμα που προορίζεται για τα ηχεία με κάποιες αντιστάσεις στην έξοδο για να μην καούν τα ακουστικά. Το αποτέλεσμα είναι τεράστια αντίσταση εξόδου(συνήθως πάνω από 200 Ohm). Με βάση τη θεωρία ο σημαντικότερος περιοριστικός παράγοντας του df είναι η αντίσταση των ίδιων των ακουστικών(ομολογουμένως πολύ μεγάλη εν συγκρίση με τα ηχεία). Πώς εξηγείς λοιπόν το σκάσιμο/τρίξιμο στα μπάσα από κάποια σχετικά υψηλή ένταση και πάνω. Στα hd 650 που έχουν καλό μηχανικό damping και πολύ μικρή διαδρομής μεγάφωνα δεν υπήρχε πρόβλημα. Πώς εξηγείς το γεγονός ότι τα AKG 601/701 με το ανεμικό τους μπάσο ακούγονται καλύτερα σύμφωνα με πολλούς σε ενισχυτές με υψηλό impedance; Καλημέρα Πέτρο, Μιλώντας για damping factor μου τραβήξατε το ενδιαφέρον. Ας ξεκινήσουμε με τον ορισμό του πρώτα για να είμαστε σίγουροι ότι όλοι είμαστε στο ίδιο μήκος κύμματος In audio system terminology, the damping factor gives the ratio of the rated impedance of the loudspeaker to the source impedance. Only the resistive part of the loudspeaker impedance is used. The amplifier output impedance is also assumed to be totally resistive. The source impedance (that seen by the loudspeaker) includes the connecting cable impedance. Οπότε σε έναν γνωστό ενισχυτή, που έχει σταθερή αντίσταση εξόδου, το damping factor εξαρτάται από την αντίσταση των ηχείων/ακουστικών. Ας δούμε τώρα γιατί χρειάζεται το damping factor In loudspeaker systems, the value of the damping factor between a particular loudspeaker and a particular amplifier describes the ability of the amplifier to control undesirable movement of the speaker cone near the resonant frequency of the speaker system. It is usually used in the context of low-frequency driver behavior, and especially so in the case of electrodynamic drivers, which use a magnetic motor to generate the forces which move the diaphragm. Speaker diaphragms have mass, and their surrounds have stiffness. Together, these form a resonant system, and the mechanical cone resonance may be excited by electrical signals (e.g., pulses) at audio frequencies. But a driver with a voice coil is also a current generator, since it has a coil attached to the cone and suspension, and that coil is immersed in a magnetic field. For every motion the coil makes, it will generate a current that will be seen by any electrically attached equipment, such as an amplifier. Συνεπώς, το damping factor είναι αυτό που είναι υπεύθυνο για την απόσβεση της ηλεκτρεγερτικής δύναμης που δημιουργείται από την ταλάντωση του κώνου στο πηνίο του μεγαφώνου. Μεγάλο DF σημαίνει γρήγορη απόσβεση ενώ μικρό αργή απόσβεση και συνεπώς παραπροϊόντα αρμονικών. Ας μην λάβουμε υπόψη μας όλα αυτά τα προβλήματα που πραγματικά έχουν τα μεγάφωνα καθώς και τα crossover τους, και ας θεωρήσουμε ότι έχουμε ένα "ιδανικό" ηχείο αντίστασης των 8Ω με ενισχυτή που στα 8Ω έχει DF 200 και ισχύ 100Watt. Αυτό σημαίνει ότι η αντίσταση εξόδου του είναι 0.04Ω. Έστω ότι αυτός ο ενισχυτής χρησιμοποιεί αυτή την μέθοδο Η προενίσχυση ακουστικών σε τέτοιους ενισχυτές είναι κατά 99% σήμα που προορίζεται για τα ηχεία με κάποιες αντιστάσεις στην έξοδο για να μην καούν τα ακουστικά Για να δώσει αυτή την ισχύ χρειάζεται τάση 28,28 volt και ρεύμα 3,53 ampere Συνδέοντας σε σειρά αντίσταση για την προενίσχυση ακουστικών η τάση παραμένει ίδια αλλά μεταβάλλεται προφανώς το ρεύμα. Έστω ότι θέλουμε να έχει την δυνατότητα να δώσει ισχύ 100mW σε φορτίο 250Ω (σχεδιαστικό κριτήριο, το επιλέγω αυθαίρετα), η αντίσταση που θα έχει σε σειρά θα πρέπει να είναι 33Ω (περίπου) και συνεπώς το Damping Factor για αυτόν τον ενισχυτή σε αυτό το φορτίο θα είναι περίπου 7,4! Αν μάλιστα συνδέσουμε απλά ακουστικά των 32Ω, το DF θα είναι λιγότερο και από την μονάδα! Το θέμα μας όμως τώρα είναι, που χρειάζεται πλέον το damping factor! Είπαμε ότι γενικώς χρησιμεύει στην απορρόφηση των ρευμάτων που δημιουργούνται από τον κινητήρα του κώνου και από τις ταλαντώσεις που οφείλονται στις μηχανικές ιδιότητες του. Όμως τα ακουστικά δεν έχουν μεγάλη καμπίνα με bass reflex. Δεν κινούν μεγάλες ποσότητες αέρα. Δεν έχουν μεγάλη μάζα. Δεν έχουν καν μεγάλα πηνία για να προκαλέσουν μεγάλα ρεύματα. Η μηχανική απόσβεση της αράχνης και της ανάρτησης είναι παραπάνω από επαρκής για να "σταματήσουν" τον κώνο από τα προβλήματα που χαρακτηρίζουν τα ηχεία που οι περισσότεροι ξέρουμε. With loudspeakers, the lower the amplifier's output impedance, the higher the damping factor into the rated load. Damping factor is given as the ratio of loudspeaker impedance to the amplifier's output impedance. As the theory goes, the higher the damping factor, the better the amplifier's ability to control a loudspeaker's low frequency response (when the motional reactance of the system is at maximum), because the low output impedance of the amplifier allows any back-emf generated by the loudspeaker to be absorbed by the amplifier. That theory has been discharged by members of the audio community as unsubstantiated. Μέχρι εδώ λέει σε γενικές γραμμές αυτά που περιγράψαμε, προσθέτοντας βέβαια ότι η έννοια του DF έχει δεχτεί κριτική από πολλούς μηχανικούς ως αβάσιμη. Το πιο σημαντικό όμως είναι η συνέχεια: However, even if the theory were correct for loudspeakers, its applicability to headphones is suspect. John Woodgate, a contributor to The Loudspeaker and Headphone Handbook (1988), had the following to say about the effect of damping factor on headphone performance.Headphone transducers are resistance-controlled, not mass-controlled like loudspeaker drivers above the main resonance. In any case 'damping factor' is largely nonsense - most of the resistance in the circuit is the voice-coil resistance and reducing the amplifier source impedance to infinitesimal proportions has an exactly corresponding effect on damping - infinitesimal. However, the source impedance affects the *frequency response* of a loudspeaker because the motional impedance varies with frequency, and thus so does the voltage drop across the source impedance. This means that the source impedance (including the cable) should be less than about one-twentieth (not one two-hundredth or less!) of the rated impedance of the loudspeaker, to give a *worst-possible change* in frequency response from true voltage-drive of 0.5 dB. The motional impedance of headphone transducers varies very little (or should vary very little - someone can always do it wrong!) with frequency, so the source impedance can be high with no ill effect. Πέρα από την κατάρριψη του damping factor για τον έλεγχο των ακουστικών, προσθέτει κάτι πολύ σημαντικό! Η αντίσταση εξόδου ενός ενισχυτή ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ την απόκριση συχνοτήτων. Αυτό γιατί η εμπέδηση στο φάσμα μεταβάλλεται και συνεπώς η πτώση τάσης από την σταθερή αντίσταση αλλάζει ανάλογα με το ρεύμα ( i = V / (Rαντιστασης + Rηχείων ). Προσθέτει τέλος, ότι για να έχεις στην χειρότερη των περιπτώσεων διαφορά απόκρισης 0.5dB πρέπει η αντίσταση εξόδου (μαζί με το καλώδιο) να είναι λιγότερο από το 1/20 της αντίστασης των μεγαφώνων (damping factor τουλάχιστον 20). Αυτό βέβαια ισχύει για ηχεία (ή ακουστικά) που η γραφική παράσταση της εμπέδησης έχει την μορφή καρδιογραφήματος. Επειδή τις περισσότερες φορές αυτό δεν ισχύει στα ακουστικά, πάλι τα ακουστικά δεν επηρεάζονται ιδιαίτερα από αυτό το φαινόμενο. Εν ολίγης, αν και το όλο θέμα του damping factor επηρεάζει (για άλλους λόγους από ότι συνηθίζεται να πιστεύουν οι περισσότεροι) τα ηχεία αρκετά σημαντικά, στα ακουστικά κάτι τέτοιο σπάνια ισχύει οπότε δεν θα πρέπει να είναι το κριτήριο μας για επιλογή. Για αυτό άλλωστε τα ακουστικά οδηγούνται τόσο "σωστά" από λαμπάτους ενισχυτές χωρίς ανάδραση, που συνηθίζεται να έχουν μεγάλη αντίσταση εξόδου... Σόρρυ για το ποστ σεντόνι, παρασύρθηκα Πηγές: wikipedia, headwize Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrossortep Ιούλιος 12, 2012 #33 Κοινοποίηση Ιούλιος 12, 2012 [MENTION=11697]eloydark[/MENTION]Ωραίο ποστ. Τα είχα διαβάσει όλα αυτά. Είναι η "θεωρία" που λέω πιο πάνω.Δεν κατάλαβα όμως τους υπολογισμούς σου για την απαιτούμενη αντίσταση εξόδου των 33 Ohm. Οι στερεοφωνικοί ενισχυτές έχουν voltage dividers. Ο τύπος πρέπει να είναι αυτός:The higher the output impedance, the greater the drop in voltage at the load. This drop is given by the formula: Load Voltage = Source Voltage * ( Zload / ( Zload + Zout) ). For more information see Wikipedia Voltage Divider.NwAvGuy: Headphone & Amp ImpedanceΓια να φέρεις την τάση κάπου στα 10V χρειάζεσαι περίπου 300Ohm αντίσταση εξόδου. Έχω δει πολλούς να αναφέρουν τέτοια νούμερα για τα heaphone jacks των ενισχυτών.Είχα επίσης την απορία τί εννοεί αυτός ο Woodgate με τους όρους resistance/mass controlled.[MENTION=5623]Jargon[/MENTION]Τα 595 μάλλον δεν υπεροδηγούνται. Φτάνουν μέχρι τα 95db περίπου και μετά ακούς τα μεγάφωνα να "σκάνε". Υπάρχουν δύο σενάρια:1) Ο μαραντζ ενισχύει πολύ περισσότερο τα μπάσα απ'ότι τον υπόλοιπο ήχο και εγώ δεν το καταλαβαίνω. Αν ίσχυε κάτι τέτοιο θα ίσχυε μόνο για την περιοχή του resonance γύρω από τα 100Hz και όχι για περισσότερο από +10db. Πίστεψέ με, τα 595 τις χειρίζονται πολύ καλά τέτοιες εντάσεις(105db).2) Υπάρχει απώλεια ελέγχου στα μπάσα, που είναι και το πιθανότερο. Στα 650 δεν βλέπεις τη μεμβράνη τους να πάλλεται καθόλου ακόμα και όταν οδηγούνται από τον μάραντζ σε πολύ μεγάλες εντάσεις(όπου βλέπεις το αντίθετο, είναι παλαιότερες εκδόσεις των 650). Τα 595 έχουν μεγαλύτερη διαδρομή και αυτό φαίνεται από αρκετά βίντεο στο youtube. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jargon Ιούλιος 13, 2012 #34 Κοινοποίηση Ιούλιος 13, 2012 [MENTION=3917]Petrossortep[/MENTION]Με το resistance/mass controlled το μυαλό μου πάει σε mass του πηνίου φωνής.Όπως ανέφερα και πριν αν ήταν ηχεία θα βάζαμε τα χαρακτηριστικά τους κάτω και θα βρίσκαμε άκρη. Τα 650 έχουν μεγαλύτερα μεγάφωνα? Εννοώ επιφάνεια? Τα 595 προφανώς δεν οδηγούνται σωστά από την έξοδο του Marantz έτσι όπως μου τα λες αλλά αυτό μπορεί να οφείλεται κι άλλου. Π.χ. κάποιο roll-off στο φάσμα συχνοτήτων. Τα έχεις δοκιμάσει σε άλλο ενισχυτή? Χωρίς μετρήσεις του σήματος εξόδου σε παλμογράφο καθώς και μετρήσεις του impedance curve των αξουστικών στο FR δεν θα βγάλουμε άκρη και όπως σου είπα δεν έχω καν ακουστικά.Αυτό που θυμάμαι είναι ότι τα subwoofers μου τα οποία είναι ρευματοβόρα, με ενισχυτές crown σειράς LXS που έχουν roll off στις χαμηλές συχνότητες πάθαιναν το ίδιο σε υψηλές εντάσεις ασχέτου αναγκών σε watt. Όταν άλλαξα τους ενισχυτές με έναν QSC RMX5050 που δεν έχει roll-off μέχρι τα 3-4Hz το αλλά και σαφώς περισσότερα ρεύματα (τον δουλεύω στα 5,000 Watt Bridged mode) το πρόβλημα λύθηκε και τα subwoofers παίζουν άψογα τις πολύ χαμηλές. Επίσης τα +10db που αναφέρεις στο ressonance μόνο λίγο δεν είναι στην απόκριση συχνότητας. Αν μιλούσαμε και για ηχείο και χαμηλές συχνότητες οι ανάγκες σε ρεύματα θα αυξάνονταν υπερβολικά ή θα είχαμε απώλεια ελέγχου. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eloydark Ιούλιος 13, 2012 #35 Κοινοποίηση Ιούλιος 13, 2012 @eloydarkΩραίο ποστ. Τα είχα διαβάσει όλα αυτά. Είναι η "θεωρία" που λέω πιο πάνω. Δεν κατάλαβα όμως τους υπολογισμούς σου για την απαιτούμενη αντίσταση εξόδου των 33 Ohm. Οι στερεοφωνικοί ενισχυτές έχουν voltage dividers. Ο τύπος πρέπει να είναι αυτός: NwAvGuy: Headphone & Amp Impedance Για να φέρεις την τάση κάπου στα 10V χρειάζεσαι περίπου 300Ohm αντίσταση εξόδου. Έχω δει πολλούς να αναφέρουν τέτοια νούμερα για τα heaphone jacks των ενισχυτών. Βγήκε με νόμους Kirchhoff και Ohm όπως ακριβώς αποδεικνύεται και ο τύπος των voltage dividers που έβαλες. Για 8 Ω ηχείο και 100 W έχεις P= V^2/R -> V = 28.28 Volt και I = 3.53A (P= V*I) Για ακουστικά των 250Ω έχεις Pακουστ = 100mW και Rολικό = Rακουστ + Rαντίστ Όπου Rαντιστ = "κάποιες αντιστάσεις στην έξοδο για να μην καούν τα ακουστικά" Pακουστ = I^2 * Rακουστ -> Ι = 0,02 Α V = I * Rολικό -> Rαντίστ = 1164 Ω Προφανώς πριν κάπου έκανα λάθος στις πράξεις :whistling Είχα επίσης την απορία τί εννοεί αυτός ο Woodgate με τους όρους resistance/mass controlled. Σύμφωνα με τις Thiele/Small παραμέτρους ένα ηχείο μοντελοποιείται με αυτό το κύκλωμα. Resistance Controlled = Re και Res επικρατούν συγκριτικά με τις υπόλοιπες παραμέτρους Mass Controlled = Le Lces Cmes επικρατούν (επηρεάζονται σημαντικά από το σήμα εισόδου και τα μηχανικά χαρακτηριστικά των μεγαφώνων) @JargonΤα 595 μάλλον δεν υπεροδηγούνται. Φτάνουν μέχρι τα 95db περίπου και μετά ακούς τα μεγάφωνα να "σκάνε". Υπάρχουν δύο σενάρια: 1) Ο μαραντζ ενισχύει πολύ περισσότερο τα μπάσα απ'ότι τον υπόλοιπο ήχο και εγώ δεν το καταλαβαίνω. Αν ίσχυε κάτι τέτοιο θα ίσχυε μόνο για την περιοχή του resonance γύρω από τα 100Hz και όχι για περισσότερο από +10db. Πίστεψέ με, τα 595 τις χειρίζονται πολύ καλά τέτοιες εντάσεις(105db). 2) Υπάρχει απώλεια ελέγχου στα μπάσα, που είναι και το πιθανότερο. Στα 650 δεν βλέπεις τη μεμβράνη τους να πάλλεται καθόλου ακόμα και όταν οδηγούνται από τον μάραντζ σε πολύ μεγάλες εντάσεις(όπου βλέπεις το αντίθετο, είναι παλαιότερες εκδόσεις των 650). Τα 595 έχουν μεγαλύτερη διαδρομή και αυτό φαίνεται από αρκετά βίντεο στο youtube. Ποια είναι η ονομαστική αντίσταση των δύο αυτών ακουστικών θυμάσαι; Τα 650 είναι 300Ω αν θυμάμαι καλά, τα 595 δεν τα έχω, ξέρεις πόσο είναι; Καμπύλη εμπέδησης και για τα δύο αν είχες θα ήταν τέλεια για να βγάλουμε σωστά συμπεράσματα χωρίς υποθέσεις! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrossortep Ιούλιος 13, 2012 #36 Κοινοποίηση Ιούλιος 13, 2012 @ Jargon/eloydark-Και τα δύο έχουν 40mm μεγάφωνα.-Με τα hd 200(64 Ohm), που άκουγα παλιότερα, δεν υπήρχε τέτοιο πρόβλημα.-Εδώ είναι τα λεπτομερή στοιχεία. Τα 595 έχουν σχεδόν/τους ίδιους οδηγούς με τα 598(φτάνουν μέχρι τα 300 Ohm) με παρόμοια φάση:Headphone Review - Sennheiser HD598Headphone Review - Sennheiser HD650 Link to comment Share on other sites More sharing options...
eloydark Ιούλιος 14, 2012 #37 Κοινοποίηση Ιούλιος 14, 2012 @ Jargon/eloydark-Και τα δύο έχουν 40mm μεγάφωνα. -Με τα hd 200(64 Ohm), που άκουγα παλιότερα, δεν υπήρχε τέτοιο πρόβλημα. -Εδώ είναι τα λεπτομερή στοιχεία. Τα 595 έχουν σχεδόν/τους ίδιους οδηγούς με τα 598(φτάνουν μέχρι τα 300 Ohm) με παρόμοια φάση: Headphone Review - Sennheiser HD598 Headphone Review - Sennheiser HD650 Τέλεια, Νομίζω ότι είναι εμφανές το "πρόβλημα των 595. Τα 595 έχουν παρόμοια καμπύλη εμπέδησης με ηχεία, και επειδή έχουν χαμηλή αντίσταση με μεγάλη διακύμανση (80-320Ω) προκαλούν τεράστια μεταβολή στο Vdrop σε ενισχυτές με μεγάλη αντίσταση εξόδου (που χρησιμοποιούν για παράδειγμα την έξοδο ισχύος με αντίσταση σε σειρά) Τα 650 από την άλλη (350-450Ω) δεν έχουν τόσο έντονο αυτό το πρόβλημα... Και ορθά τώρα θα ρωτήσεις, γιατί δεν έχουν το ίδιο πρόβλημα τα HD 200. Θεωρώ ότι τα HD 200 έχουν παρόμοια drivers με τα HD 201 και σου παραθέτω το impedance curve: Πιο flat δεν γίνεται. Γιατί η Sennheiser τώρα να κάνει κάτι τέτοιο. Είναι αναμενόμενο τα 200 με τα 595 να έχουν διαφορετικό target group. Τα 200 απευθύνονται στον "απλό" μουσικόφιλο που κατά πάσα πιθανότητα δεν θα έχει ενισχυτή ακουστικών για να τα οδηγήσει. Συνεπώς αναγκάστηκε να διορθώσει όσο περισσότερο γίνεται την εμπέδηση για να ακούγονται καλά σε όλους τους ενισχυτές. Από την άλλη, τα 595 απευθύνονται σε πιο "ανήσυχους" μουσικόφιλους, οπότε προτίμησε να μην κάνει impedance correction σε βάρος της αναγκαστικής χρήσης "σωστού" ενισχυτή. Είμαι σίγουρος ότι αν δοκιμάσεις τα 595 σε σωστό ενισχυτή ακουστικών θα εντυπωσιαστείς! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jargon Ιούλιος 14, 2012 #38 Κοινοποίηση Ιούλιος 14, 2012 Οκ, λοιπόν έχουν ίδιο μέγεθος μεγαφώνων μεν αλλά σίγουρα θα υπάρχει διαφορά στο voice coil, στο xmax κτλ.Αυτό που βλέπω στα διαγράμματα είναι ότι τα 598 έχουν μεγάλο rise στην αντίσταση στην περιοχή των 100Hz και σε στενό εύρος βέβαια. Παρ'όλα αυτά τα 650 έχουν ακόμα υψηλότερη αντίσταση σε όλο το συχνοτικό εύρος ενώ έχουν smoother FR response κάτω από τα 100Hz σε αντίθεση με τα 598 που στις υψηλές είναι πιο τονισμένα.Με ποιο τρόπο επηρεάζεται η οδήγηση απο τον Μαραντζ λοιπόν απο την έντονη διασκύμανση της αντίστασης στην περιοχή των 100Hz? Δυστυχώς όπως είπα δεν έχω κάν ακουστικά και δεν έχω ασχοληθεί. Πάντως το φαινόμενο που περιγράφεις όπως σου είπα μου συνέβαινε σε sub λόγω roll off του ενισχυτη και clipping. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eloydark Ιούλιος 14, 2012 #39 Κοινοποίηση Ιούλιος 14, 2012 Οκ, λοιπόν έχουν ίδιο μέγεθος μεγαφώνων μεν αλλά σίγουρα θα υπάρχει διαφορά στο voice coil, στο xmax κτλ.Αυτό που βλέπω στα διαγράμματα είναι ότι τα 598 έχουν μεγάλο rise στην αντίσταση στην περιοχή των 100Hz και σε στενό εύρος βέβαια. Παρ'όλα αυτά τα 650 έχουν ακόμα υψηλότερη αντίσταση σε όλο το συχνοτικό εύρος ενώ έχουν smoother FR response κάτω από τα 100Hz σε αντίθεση με τα 598 που στις υψηλές είναι πιο τονισμένα. Με ποιο τρόπο επηρεάζεται η οδήγηση απο τον Μαραντζ λοιπόν απο την έντονη διασκύμανση της αντίστασης στην περιοχή των 100Hz? Δυστυχώς όπως είπα δεν έχω κάν ακουστικά και δεν έχω ασχοληθεί. Πάντως το φαινόμενο που περιγράφεις όπως σου είπα μου συνέβαινε σε sub λόγω roll off του ενισχυτη και clipping. Λοιπόν, Καταρχάς το frequency responce στα ακουστικά δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να το κοιτάς/κρίνεις καθώς επηρεάζεται πάρα πολύ από τις HRTF (Head Related Trasnfer Functions) Εν ολίγης, το fr των ακουστικών ΔΕΝ πρέπει να είναι flat! Τώρα στο θέμα του impedance, φαντάζομαι ότι γνωρίζεις βασική ηλεκτροτεχνία. Το κύκλωμα που έχουμε είναι το εξής: όπου R1 = αντίσταση εξόδου του ενισχυτή και R2 τα ακουστικά. Επίσης ξέρεις ότι Pακουστ = Vout^2 / Rακουστ Εσύ θέλεις το Pακουστ να είναι σταθερό σε όλο το φάσμα συχνοτήτων Η R1 είναι σταθερή, όμως η Rακουστ αλλάζει ανάλογα με την συχνότητα. Αυτό δεν θα μας πείραζε αν η R1 ήταν μικρή, γιατί έτσι και αλλιώς το fr μετράται σε σταθερό Vout και όχι Pout. Όμως η μεταβολή της R2 προκαλεί μεταβολή στο ρευμα i που με την σειρά του μεταβάλει την Vout λόγω του Vdrop = i * R1 Αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα! Πως λύνεται αυτό το πρόβλημα; Με 2 τρόπους! 1. Παίρνεις/φτιάχνεις ενισχυτή με μικρό R1 2. Παίρνεις/φτιάχνεις(!) ακουστικά που το R2 δεν μεταβάλλεται. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jargon Ιούλιος 14, 2012 #40 Κοινοποίηση Ιούλιος 14, 2012 Το εξήγησες απόλυτα και μ'έσωσες από ψάξιμο. Οι γνώσεις μου πάνω στην ηλεκτροτεχνία είναι και πολύ πρόσφατες και λίγες καθώς δεν είμαι Ηλ./Μηχανολόγος (οικονομολόγος είμαι με ειδίκευση στα χρηματοοικονομικά) αλλά χομπίστας του ήχου. Επίσης με ακουστικά δεν έχω ασχοληθεί αλλά με ηχεία και το περισσότερο ψάξιμο όπου αναγκάστηκα ν'ασχοληθω και με πηνία έχει γίνει στα subwoofers που λόγω home cinema έχω μια αγάπη στις ΠΟΛΥ χαμηλές. Σχετικά με το FR το φλατ ακόμα και στα ηχεία δεν είναι πανάκεια ούτε αποτέλεσαμ μόνο των ηχείων αλλά του συστήματος ηχειο-χώρος που είναι απολυτα συνυφασμένα. Σε κάθε περίπτωση, είναι προφανές ότι ο Marantz δεν μπορεί ν'ανταποκριθεί στις έντονες διακυμάνσεις της αντίστασης λόγω μεγάλων μεταβολών στο vdrop αλλά το εξήγησες άριστα οπότε θέμα λύθηκε. Ο φίλος μας χρειάζεται άλλο ενισχυτή. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.