billpeppas Δημοσιεύτηκε Μάϊος 27, 2012 #1 Κοινοποίηση Δημοσιεύτηκε Μάϊος 27, 2012 Σε αυτό εδώ το σύντομο ( ελπίζω ) thread θα προσπαθήσω να σας δώσω μια "σούμα", μια ιδέα από το πλήρες review για όσους βιάζονται ( ή βαριούνται να διαβάζουνε κοντά 30 σελίδες ). H κάρτα που θα δοκιμάσουμε τις επιδόσεις της και την συμπεριφορά της γενικότερα είναι μια αγορασμένη και όχι "διαλεγμένο δείγμα" nVIDIA GeForce GTX 680 2GB, η νέα μονοπύρηνη ναυαρχίδα της nVIDIA για το 2012 ( μιας και το μεγάλο chip της σειράς Kepler, η GTX 780 όπως φαίνεται στην καλύτερη θα μας έρθει μέσα Νοέμβρη/αρχές Δεκέμβρη, με πιθανότητες και για μετακίνηση στο 1ο τρίμηνο του 2013... ). Στο θέμα μας λοιπόν πάλι, οι μετρήσεις που θα δούμε σήμερα αφορούνε αποκλειστικά την πιο συχνά χρησιμοποιούμενη ανάλυση την εποχή αυτή, δηλαδή τα 1080p aka Full HD aka 1920x1080 pixels. Ας αρχίσουμε ρίχνοντας μια ματιά στην κάρτα και στις νέες δυνατότητες ( λειτουργίες ) που φέρνει παρέα με τους νέους drivers ( μερικές από αυτές τις δυνατότητες υποστηρίζονται και από παλιότερες κάρτες από τις σειρές GTX 5xx & GTX 4xx ): Τα παράξενα σημεία με αυτό το γκρί πράγμα που μοιάζει με πλαστελίνη ( γόμα για κάρβουνο είναι ) είναι εκεί που έχω παρέμβει στην κάρτα για τα extreme overclocking tests μιας και η nVIDIA στις GeForce GTX 6xx κάρτες δεν μας επιτρέπει να πειράξουμε την τάση ( Voltage ) του πυρήνα μέσω software ( αυτό ενδέχεται να αλλάξει με τις extreme εκδόσεις της κάρτας όπως με την eVGA Classified, την MSI Lightning, την Zotac AMP! Extreme, κλπ ). Στο παρακάτω πινακάκι θα δούμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της GeForce GTX 680 καθώς και των προγενέστερων μονοπύρηνων ναυαρχίδων της nVIDIA: Πάμε στα νέα features τώρα: ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ! μπορούμε πλέον μόνο με 1 κάρτα από την σειρά GTX 6xx να τρέχουμε εώς και 4 οθόνες ταυτόχρονα σε σύγκριση με το maximum των σειρών GTX 4xx/GTX 5xx που ήταν... μόλις 2 οθόνες. Πέραν από την λειτουργία επέκτασης ή κλωνοποίησης της επιφάνειας εργασίας ( extended desktop mode / cloned desktop ) μπορούμε φυσικά να τρέξουμε τα παιχνίδια μας σε nVIDIA Surround & nVIDIA 3D Surround mode με 3 οθόνες για το game μας ( το nVIDIA Surround είναι το αντίστοιχο AMD EyeFinity & EyeFinity 3D ) και 1 τέταρτη ( προαιρετικά φυσικά ) για να βλέπουμε το e-mail μας, να surfάρουμε στο internet, ή να βλέπουμε πως πάει το video encoding που κάνουμε στο background π.χ. ενώ ταυτόχρονα παίζουμε στις άλλες 3 οθόνες σε 2D ή 3D Surround το αγαπημένο μας game! Το Adaptive VSync είναι μια εύκολη και καινοτόμος ιδέα που έρχεται να βοηθήσει στα παιχνίδια που δίχως VSync έχουμε image tearing ( σπασίματα στην εικόνα λόγο "ασυγχρονισμού" μεταξύ της κάρτας γραφικών και της οθόνης όταν έχουμε υψηλά fps ) και να βελτιώσει το gaming μας σε παιχνίδια που τα fps μας πέφτουνε συχνά κάτω από τα 60fps που lockάρει το VSync σε 60Hz οθόνη, όπου όταν τα fps μας πέφτουνε κάτω από το lock αυτόματα κλείνει το VSync για να έχουμε λιγότερο input lag και να παίρνουμε όσα fps μπορεί να δώσει η κάρτα μας αντί για τα 30fps στα οποία lockάρει το κλασικό VSync όποτε πέφτουμε έστω και 2 fps κάτω από τα 60 ( φυσικά όταν η κάρτα ξαναπιάσει τα 60fps to VSync ενεργοποιείται πάλι αυτόματα για να μην ξεπεράσουμε τα 60 και έχουμε πάλι image tearing ). Το TXAA είναι μια νέα μέθοδος εξομάλυνσης γωνιών ( Anti-Aliasing, jaggies elimination ) η οποία έχει 2 ρυθμίσεις-modes, το TXAA 1 και TXAA 2. Το TXAA 1 προσφέρει εφάμιλη εικόνα ( αν όχι καλύτερη ) από το 8xMSAA με το κόστος στις επιδόσεις που επιφέρει το 2xMSAA, ενώ το TXAA 2 προσφέρει ακόμα καλύτερη εικόνα, πιθανότατα καλύτερη και από το 16xMSAA με το κόστος στις επιδόσεις που επιφέρει το 4xMSAA! Δυστυχώς το TXAA πρέπει να υποστηρίζεται από το εκάστοτε game, οπότε θα πρέπει να περιμένουμε την άφιξη του Crysis 3 ή του Unreal Tournament 4 ή κάποιου game που θα χρησιμοποιεί την Unreal Engine 4, ή το update του Eve Online που δεσμεύτηκαν οι προγραμματιστές του ότι θα φέρει υποστήριξη TXAA! Ας δούμε τώρα μια πως τα πάει η νέα κάρτα από άποψης θορύβου και θερμοκρασιών παίζοντας το BattleField 3 σε θερμοκρασία δωματίου 20C: Η nVIDIA σχεδίασε και ρύθμισε την κάρτα και το cooler της δίνοντας έμφαση περισσότερο στον θόρυβο παρά τις επιδόσεις στον τομέα των θερμοκρασιών. Η GeForce GTX 680 είναι με διαφορά η πιο ήσυχη high-end μονοπύρηνη ( και γενικότερα, αφού όλες οι 2πύρηνες κάρτες ήταν πιο θορυβώδης από αυτή ) που έχει βγεί τα τελευταία 6-7 χρόνια! Και το cooler είναι αρκετά καλό, οπότε αν θελήσετε να ρίξετε τις θερμοκρασίες δεν έχετε παρά να ανεβάσετε τις στροφές του Fan από το Afterburner ή το eVGA Precision X και να ρίξετε τις θερμοκρασίες, δίχως μάλιστα να ανεβάσετε σημαντικά τις στροφές του fan και τον εκπεμπόμενο θόρυβο. Όσον αφορά το overclocking με την μαμά ψύκτρα, ο μέσος όρος των καρτών φαίνεται να πηγαίνει γύρω στα 1254MHz ( +/- 26MHz ), με τις πιο "σκάρτες" κάρτες ( να είσαι πολύ γκαντέμης δηλαδή, κάτι σαν εμένα ) να πηγαίνουνε 1202-1215MHz με τα πάντα μαμίσια, το fan μαμά στο auto, μόνο ανεβάζοντας από το MSI Afterburner ή το eVGA Precision X ή το Asus GPU Tweak το GPU Core Clock Offset για να πάει στα 1202-1215MHz ο πυρήνας. Στο θέμα των μνημών, οι περισσότερες κάρτες πιάνουνε τα GDDR5-6900, ο μέσος όρος είναι κάπου στα GDDR5-7000 ενώ οι τυχεροί παίζουνε GDDR5-7150 με GDDR5-7250. Ήρθε η ώρα τώρα να δούμε τις επιδόσεις της GeForce GTX 680 σε μαμά ρολόγια αλλά και ελαφρώς overclocked ( 1202MHz ) σε σύγκριση με την GeForce GTX 580 ( τα νούμερα αυτά δεν είναι απευθείας συγκρίσιμα με τις AMD Radeon HD γιατί γίνεται χρήση λειτουργιών των drivers της nVIDIA που ανεβάζουνε την ποιότητα εικόνας, προσθέτουνε εφέ στα παιχνίδια ( Ambient Occlusion κυρίως για ρεαλιστικότερο φωτορεαλισμό και σκιάσεις ), και ταυτόχρονα φυσικά, ότι ανεβάζει την ποιότητα εικόνας ρίχνει τις επιδόσεις, είτε λίγο είτε πολύ, στην περίπτωση του Ambient Occlusion στα περισσότερα games ρίχνει αρκετά τις επιδόσεις ) Στο παρακάτω chart μπορείτε να δείτε πως επηρρεάζει τις επιδόσεις η επιλογή Ambient Occlusion στο nVIDIA Control Panel. Το μαμά "Off" ( εικόνα και εφέ ίδια με την AMD Radeon HD ) δίνει τις καλύτερες επιδόσεις φυσικά, ενώ με το Ambient Occlusion στο "Performance" ( ισορροπημένη εφαρμογή του εφέ για διατήρηση επιδόσεων ) και φυσικά στο τέζα "Quality": Ας δούμε μια αν το overclocking στον Core i7-2600K βοηθάει να πάρουμε περισσότερα fps από την κάρτα γραφικών: Για περισσότερα games, τα benchmarks της σειράς 3D Mark, το Unigine Heaven, το AquaMark 3, αποτελέσματα με την κάρτα overclocked στα 1306MHz, μια επεξήγηση και δοκιμή της επείριας των επιλογών στο Control Panel της nVIDIA όσων αφορά την εικόνα και τις επιδόσεις, και διάφορα άλλα test, μπορείτε να διαβάσετε το πλήρες review στο παρακάτω link: nVIDIA GeForce GTX 680 Review - 1080p @ BenchZone.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nephiλiμ Μάϊος 27, 2012 #2 Κοινοποίηση Μάϊος 27, 2012 Kρεπα καλοπροαιρετα στο λεω, αλλα μαυρο BG με σκουρα γκρι γραμματα + 1size = no go. On topic, thanks for sharing. Και χαιρoμαι που εδωσες βαρος στις μετρησεις χωρις πειραγμα driver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
billpeppas Μάϊος 27, 2012 Author #3 Κοινοποίηση Μάϊος 27, 2012 Σαν τι χρώμα να κάνω τα γράμματα λες δηλαδή ?Άσπρο τέζα ? ( #FFFFFF ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
virus777 Μάϊος 30, 2012 #4 Κοινοποίηση Μάϊος 30, 2012 Ωραίος Μια ερώτηση μόνο: Γιατί τα frames στο bf3 είναι περισσότερα όταν ο 2600Κ παίζει στα 4,3 από ότι αν είναι στα 4,7? Το καταλαβαίνω αν είναι τα ίδια αλλά λιγότερα...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freedom Μάϊος 30, 2012 #5 Κοινοποίηση Μάϊος 30, 2012 Οι διαφορές ειναι της τάξης του 1.7% στα min και max (οπου ουτως ή άλλως ειναι απλά peak τιμές) και 0.4% στο average. Δεν νομιζω να μπορει καποιος να βγάλει απολυτα συμπεράσματα με τόσο μικρές διαφορές (εκτος και αν υπάρχει μεγάλη δειγματοληψία π.χ. 5-10 runs σε καθε περιπτωση και όλα ή η συντριπτική πλειοψηφία των αποτελεσμάτων ακολουθουν το ίδιο pattern). Και ειδικά αν το benchmark δεν δουλεύει "σταθερα" (=ο χρήστης παιζει μια πιστα αλλα δεν γινεται δευτερη φορα να κανει ακριβώς οτι έκανε την πρωτη ή benchmarks στυλ capcom dirt και F1 οπου αναλαμβάνουν bots και κανένα run δεν ειναι ίδιο με το προηγούμενο ή το επόμενο) τότε τετοια αποτελέσματα προσωπικά δεν μου προκαλούν εκπληξη. Congrats Bill ΥΓ: O τραγοκέφαλος πιο πάνω εχει ένα point για τους τιτλους των γραφημάτων, οσο διαβάζεις προς τα δεξιά "χάνονται" τα γράμματα στο background Link to comment Share on other sites More sharing options...
billpeppas Ιούνιος 6, 2012 Author #6 Κοινοποίηση Ιούνιος 6, 2012 Συμπληρωματικό "αρθράκι", scaling της GTX 680 με έναν Core i7-2600K και έναν Core i7-3770K σε διάφορες συχνότητες και games Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreas_a Ιούνιος 7, 2012 #7 Κοινοποίηση Ιούνιος 7, 2012 Α ρε Bill, εισαι ωραιος!Παλι καλα που εισαι και συ και μας λυνεις τις αποριες! Link to comment Share on other sites More sharing options...
papatsonis Ιούνιος 7, 2012 #8 Κοινοποίηση Ιούνιος 7, 2012 [MENTION=324]billpeppas[/MENTION] Βασίλη, έχει κάνει thermal throttle στα 4.7...?? γιατί στα περισσότερα έχει ελαφρά χειρότερα αποτελέσματα ο 2600Κ, από ότι στα 4.3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
billpeppas Ιούνιος 7, 2012 Author #9 Κοινοποίηση Ιούνιος 7, 2012 Όχι δεν κάνει throttling.Προσοχή στο ότι τα αποτελέσματα από τις πρώτες σελίδες π.χ. δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα με τα αποτελέσματα από τα άλλα 2 sections κ.ο.κ.Κατά τα άλλα όλες οι διαφορές κάτω του 1.5μιση fps είναι είτε αμελητέες είτε ανύπαρκτες ( αν δηλαδή τρέξεις το test 20 φορές θα δείς ότι τα νούμερα θα matchαριστούνε αντί να είναι μισό ή 1fps πάνω ή κάτω ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.