takisv76 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 18, 2012 #1 Κοινοποίηση Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 18, 2012 Θα προσπαθήσουμε να δούμε τα βασικότερα πράγματα που θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας, πριν αγοράσουμε μια κάρτα γραφικών. Η προσπάθεια θα γίνει, με απλούς τρόπους μιας και τα benchmark sites είναι ήδη πολλά, αλλά δεν είμαι σίγουρος πως ένας αρχάριος χρηστής μπορεί να καταλάβει κάτι περισσότερο από το higher is better. Ίσως βεβαία αυτό να είναι αρκετό μα ίσως και να μην είναι. Ξεκινώντας λοιπόν να δούμε κάποια πράγματα που πρέπει να έχουμε κατά νου, όταν αγοράζουμε μια κάρτα για έναν πολύ βασικό λόγο όπως είναι το gaming. Όλο το ζητούμενο σε μια gaming κάρτα γραφικών είναι τα 60 FPS. Περισσότερα είναι θετικό, αλλά τα 60 καρέ είναι η βάση. Θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη μας το ότι οι περισσότερες οθόνες ΔΕΝ μπορούν να αποδώσουν παραπάνω από 60 FPS λόγο του περιορισμένου ρυθμού ανανέωσης. Τα 60 HZ λοιπόν με απλά λόγια, περιορίζουν την παράγωγη καρέ, σε μια συμβατική οθόνη της αγοράς σήμερα. Εδώ να κάνουμε μια μικρή παρένθεση να πούμε πώς μιλώντας για τα HZ της οθόνης μιλάμε περίπου για το πόσες φόρες η οθόνη «ζωγραφίζει» ανά δευτερόλεπτο.(Ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε γενικά για τα βασικά θέματα που απασχολούν έναν αρχάριο). Τα πράγματα γίνονται λίγο πιο πολύπλοκα τώρα με το S3D λέγοντας πως μια συχνότητα 120HZ (μια οθόνη που ζωγραφίζει δηλαδή 120 φόρες το δευτερόλεπτο),πέφτει στα 60HZ. Στην πραγματικότητα η οθόνη συνεχίζει να ζωγραφίζει με 120HZ αλλά αυτή τη φορά με 60HZ για κάθε μάτι. Το 60 HZ είναι μαγικό νούμερο .Πάνω από αυτό το νούμερο θα ΠΡΕΠΕΙ να έχουμε στο μυαλό μας πως ο ανθρωπινός εγκέφαλος, δεν αντιλαμβάνεται πλέον το «αναβοσβήσιμο» της οθόνης. FPS – Πόσες φόρες ανά δευτερόλεπτο ο υπολογιστής δημιουργεί ένα frame, δηλαδή μια εικόνα για να ζωγραφίσει η οθόνη σας. Αλλάζοντας συνήθως της in-game ρυθμίσεις όπως το anti-aliasing θα ελαττωθούν τα FPS, επειδή η κάρτα γραφικών σας θα πρέπει να κάνει περισσότερα για να διώξει ένα frame προς την οθόνη. Πάλι το S3D περιπλέκει την κατάσταση γιατί τώρα χρειάζονται 2 εικόνες για να δημιουργηθεί ένα frame. Με βάση λοιπόν τα απλά μαθηματικά ένα FPS αντιστοιχεί περίπου σε ένα HZ . Συμπερασματικά το ζητούμενο είναι τουλάχιστον τα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο Αυτό θα μας επιτρέψει να έχουμε μια ομαλή λειτουργία και εμπειρία του παιχνιδιού. Κάτω από αυτό το όριο θα οδηγηθούμε σε ασταθή γραφικά και η εμπειρία του παιχνιδιού θα γίνει πραγματικά σκληρή καθώς τα FPS μειώνονται στα 40 και στα 30! Ο τρόπος για να κάνουμε μικρότερης ισχύος κάρτες γραφικών να αντέξουν το «ξύλο», είναι να χαμηλώσουμε τις ρυθμίσεις, ώστε η κάρτα γραφικών να καταπονηθεί λιγότερο και να παράγει περισσότερα καρέ ανά δευτερόλεπτο. Να έχουμε υπόψη μας, πως κάποια παιχνίδια «πάνε» καλύτερα από αλλά έτσι κι αλλιως. Για παράδειγμα σε μια δυνατή κάρτα γραφικών της NVIDIA όπως είναι η GΤΧ 580, σε παιχνίδια όπως το Call of Duty MW2 θα πάρουμε πάνω από 100 fps με τις καλύτερες οπτικά ρυθμίσεις. (Μax settings).Σε παιχνίδια όπως το CRISIS WARHEAD αντίστοιχα θα πάρουμε ίσως 60 FPS τα οποία και στην πορεία του παιχνίδια μπορεί να πέσουν στα 40. Βέβαια το δεύτερο παιχνίδι έχει τόσο καλά γραφικά που χρησιμοποιείται περισσότερο σαν benchmark πια παρά σαν παιχνίδι!! Σημαντικό πως σε online gaming η πτώση των καρέ θα σας δυσκολέψει πολύ να ακλουθήσατε τους άλλους παίχτες. Με απλά λόγια όταν κάποιος παίζει με 30 καρέ και ο αντίπαλος του με 60 τότε ο δεύτερος θα βλέπει το μέλλον!!:toomuchne Ένα άλλο παρά πολύ σημαντικό και ίσως το σημαντικότερο σημείο που θα πρέπει να έχει κάποιος υπόψη του όσον αφόρα την αγορά μιας κάρτας είναι η ανάλυση της οθόνης στην οποία θα χρησιμοποιήσει, καθώς και η ανάλυση που θα παίξει το παιχνίδι. Για παιχνίδια σε υψηλές αναλύσεις θα χρειαστείτε μια high end κάρτα γραφικών. Μειώνοντας την ανάλυση για να ανταπεξέλθει η κάρτα σας στις απαιτήσεις, θα καταλήξουμε σε αποτελέσματα ασαφειας, θολουρας και γενικώς σε «μαύρα χαλιά», κάτι στο όποιο κανένας δεν θέλει να πάει! Κάτι που συνήθως παίζει μεγάλο ρολό είναι το κόστος της κάρτας. Γενική αλήθεια είναι πως μια κάρτα που κοστίζει ακριβότερα από μια άλλη, είναι σαφώς ανώτερη. Σε ποιο κομμάτι της ζωής δεν ισχύει αυτό βεβαία… Σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει όμως, πως δε μπορείτε να ρίξετε μια μάτια γύρω σας ώστε να βρείτε την κάρτα γραφικών που σας ταιριάζει, χωρίς να πατέ σε extreme αγορές. Σημαντικοί παράγοντες που διαφοροποιούν τιμές καρτών τις ίδιας σειράς, είναι οι εγγυήσεις που δίνουν οι εταιρίες, τα συστήματα ψύξης και τα διάφορα αξεσουάρ. Κάτι για το όποιο θα πρέπει να βεβαιωθούμε είναι πως το τροφοδοτικό μας μπορεί να χειριστεί την καρτά. Μια παροχή πάνω από 650W, θα πρέπει να είναι σε θέση να διαχειριστεί και τις πλέον σύγχρονες και ισχυρές κάρτες τις αγοράς. Μια θύρα PCI-Express είναι συμβατή πλέον με το 99% των καρτών. Σχεδόν όλες οι μητρικές έχουν τέτοιες θύρες και θα πρέπει να είναι 16Χ. Το μήκος της κάρτας, οι ανεμιστήρες, και οι θερμοκρασίες είναι βασικά στοιχειά τα οποία επίσης θα πρέπει να εξετάσουμε. Είναι σημαντικό η κάρτα γραφικών, να χωράει στο σύστημα μας. Εξίσου σημαντικό, η κάρτα μας να έχει εγκατεστημένους ανεμιστήρες που δεν είναι θορυβώδεις. Οι τελευταίες κάρτες ενσωματώνουν καλής ποιότητας ανεμιστήρες όσον αφόρα την ψυξη, αλλα αν μπούμε σε διαδικασίες αλλαγής τους για να μειώσουμε το θόρυβο αυτομάτως θα αυξήσουμε το κόστος. Ελπίζω να καλύψαμε τα απολύτως βασικά του θέματος και κάποιοι νεώτεροι στον κόσμο των υπολογιστών να βοηθηθήκαν έστω και στο ελάχιστο. Έννοιες όπως NVIDIA 3D vision,AMD Eyefinity,SLY,Crossfire,PhysX και CUDA αξίζει να ερευνηθούν στο ιντερνέτ και να μας δώσουν ακόμα καλύτερη άποψη για την επιλογή μας. Κάποιες βασικές έννοιες. Vsync: Το vsync έχει χρησιμότητα όταν έχεις tearing στην οθόνη. Tearing είναι το οριζόντιο "κόψιμο" της εικόνας σε γρήγορες σκηνές όπως το στρίψιμο δεξιά αριστερά σε First Person Shooter. Πολλούς αυτό τους ενοχλεί. Άλλους όχι τόσο. Με το vsync ενεργοποιημένο, η κάρτα γραφικών συγχρονίζεται με την οθόνη, με αποτέλεσμα να μην έχεις το "κόψιμο" στην εικόνα. Το μεγάλο αρνητικό είναι ότι η κάρτα γραφικών δεν μπορεί να αποδώσει το 100% της, διότι αναγκάζεται για κάθε μία εικόνα που θα δώσει στην οθόνη να περιμένει πρώτα το ΟΚ από αυτήν. Παράλληλα, για τον ίδιο λόγο, προστίθεται χρόνος μεταξύ επεξεργασίας της εικόνας από τη κάρτα γραφικών και απεικόνισης στην τηλεόραση, με αποτέλεσμα να υπάρχει καθυστέρηση μεταξύ της εντολής που θα δώσεις και την αντίστοιχη ενέργεια που θα δεις στην οθόνη. Ειδικά σε απαιτητικά παιχνίδια από πλευράς αντανακλαστικών, όπως multiplayer shooters, αυτό μπορεί να επηρεάσει πάρα πολύ αρνητικά τις επιδόσεις. Anti Aliasing: Κάνει τις υφές εμφανίζονται με λιγότερες αιχμές, όχι απαραίτητα σε μεγαλύτερη ανάλυση. Είναι μια τεράστια δόση FPS, που οι περισσότεροι χρήστες με τις χαμηλότερης κατηγορίας κάρτες, θα πρέπει να το κρατήσουν μακριά. FRAPS: Ένα πρόγραμμα που σας επιτρέπει να δείτε πόσα FPS παίρνετε. Ελπίζω να βοήθησα αρκετά και να έδωσα μια πολύ γενική εικόνα του θέματος. Θα χαρώ πολύ να συμμετέχετε στην συζήτηση και να διορθώσουμε η να εμπλουτίσουμε το θέμα με περισσότερα στοιχειά.:thank_you2: Link to comment Share on other sites More sharing options...
hAic Απρίλιος 18, 2012 #2 Κοινοποίηση Απρίλιος 18, 2012 Προσωπικα εμενα που ειμαι λιγακι αρχαριος με βοηθησαν αρκετα καποιες εννοιες που ειχες βαλει..!!!Οποτε μπραβο για το χρονο σου και το ενδιαφερον σου!!!!:T: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trexx Απρίλιος 18, 2012 #3 Κοινοποίηση Απρίλιος 18, 2012 Συμπερασματικά το ζητούμενο είναι τουλάχιστον τα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο Αυτό θα μας επιτρέψει να έχουμε μια ομαλή λειτουργία και εμπειρία του παιχνιδιού. Κάτω από αυτό το όριο θα οδηγηθούμε σε ασταθή γραφικά και η εμπειρία του παιχνιδιού θα γίνει πραγματικά σκληρή! Εξαιρερικός. Πολύ κατανοητά όλα. Μόνο σε αυτό που παρέθεσα διαφωνώ. Ναι μεν στόχος είναι τα 60, αλλά με οτιδήποτε κάτω από 60 τα πράγματα δεν είναι όπως τα περιγράφεις. Αυτό βασικά που περιγράφεις είναι όταν έχουμε κάτω από 30 fps. Link to comment Share on other sites More sharing options...
takisv76 Απρίλιος 18, 2012 Author #4 Κοινοποίηση Απρίλιος 18, 2012 Εξαιρερικός. Πολύ κατανοητά όλα. Μόνο σε αυτό που παρέθεσα διαφωνώ. Ναι μεν στόχος είναι τα 60, αλλά με οτιδήποτε κάτω από 60 τα πράγματα δεν είναι όπως τα περιγράφεις. Αυτό βασικά που περιγράφεις είναι όταν έχουμε κάτω από 30 fps. Ευχαριστώ πολύ και εννοείτε οτι έχεις δίκιο.Νομίζω το διόρθωσα. Δεν συμβαίνουν βεβαίως αυτά τα πράγματα στα 50 FPS.Το αναφέρω μάλλον έτσι, για συντομία μιλώντας για τις συνέπειες κατεβαίνοντας σε μικρότερες τιμές.Πρώτο μου topic και προσπάθησα να μη γίνω κουραστικός. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.