Jump to content



Επιδιόρθωση μιας Samsung TFT οθόνης


Recommended Posts

icon-diy.png?m=1334042317

Πόσες φορές έχει χαλάσει μια ηλεκτρονική συσκευή σας, αφήνοντάς σας στα "κρύα του λουτρού"; Σε όλους εμάς τους tech-enthusiasts, που περνάνε πολλές ηλεκτρονικές συσκευές από τα χέρια μας, η κακή στιγμή σίγουρα έχει έρθει, ίσως περισσότερες από μία φορές. Δεν είναι πολύ άσχημο το συναίσθημα του να "χάνουμε" την αγαπημένη μας συσκευή; Εκτός από τα περιττά έξοδα που συνεπάγεται κάτι τέτοιο, ακόμα χειρότερο είναι το ότι για πολλούς από εμάς, ο υπολογιστής είναι εργαλείο δουλείας και δεν μπορούμε να μείνουμε χωρίς αυτόν ούτε για μια μέρα...

Τι θα μπορούσαμε όμως να κάνουμε σε μια τέτοια περίπτωση; Για όσους το ψάχνουν λίγο παραπάνω, η λύση του να πετάξουμε στα ανακύκλωση την χαλασμένη μας συσκευή, δεν είναι κάτι αποδεκτό. Πάντα έχουμε την ελπίδα ότι κάτι μπορεί να γίνει, κάτι που θα μας έλυνε τα χέρια και θα μας γλύτωνε από τα περιττά έξοδα. Τι όμως είναι αυτό που μπορούμε να κάνουμε;

samsungtft.png?m=1332879984

Η αφορμή του εν λόγω άρθρου ήταν ένα τηλεφώνημα από τον κολλητό μου. Η Samsung 2232BW οθόνη του, που τον τελευταίο καιρό είχε αρχίσει να του κάνει νερά (αργούσε να ανάψει το backlight), μια μέρα ξαφνικά σταμάτησε να ανάβει. Η απάντηση μου στην ερώτηση του "τι να κάνω τώρα;" ήταν απλή : "Φέρ' την από εδώ να της ρίξω μια ματιά, ποτέ δεν ξέρεις..." Μέχρι να έρθει λοιπόν, έκανα μια γρήγορη αναζήτηση στο internet. Η αλήθεια είναι ότι έμεινα έκπληκτος με αυτά που διάβαζα. Αρκετές οθόνες της Samsung, παρουσιάζουν ακριβώς αυτό το πρόβλημα: είτε αργούν να ανάψουν, είτε δεν ανάβουν καθόλου.

Ας αφήσουμε όμως τις εισαγωγικές περιγραφές και ας δούμε τι έγινε όταν η οθόνη έφτασε στα χέρια μου. Στις σελίδες που θα ακολουθήσουν θα δούμε βήμα προς βήμα έναν οδηγό επιδιόρθωσης του γνωστού αυτού προβλήματος των Samsung οθονών.

Αναζητώντας την πηγή του κακού

Έπειτα από προσεκτικό άνοιγμα του πλαστικού πλαισίου της οθόνης, το οποίο στην περίπτωση της 2232BW ήταν κουμπωτό, καταφέραμε και αφαιρέσαμε το πάνελ, το οποίο στο πίσω μέρος του έχει ένα μεταλλικό περίβλημα που περιέχει όλα τα ηλεκτρονικά κυκλώματα της οθόνης.

1.backpanel.png?m=1332190155

Αναποδογυρίζοντας το μεταλλικό περίβλημα, φανερώνονται οι 2 πλακέτες που έχει η οθόνη μας. Η κάτω είναι υπεύθυνη για το σήμα της οθόνης και έχει πάνω της τα βύσματα (DVI, Dsub) με τα οποία συνδέουμε την οθόνη στην κάρτα γραφικών μας (δεν φαίνονται εδώ). Η πάνω είναι η πλακέτα τροφοδοσίας, δηλαδή μετασχηματίζει το ρεύμα του δικτύου της ΔΕΗ στις κατάλληλες τάσεις που χρειάζεται για να λειτουργήσει η οθόνη μας. Σε αυτήν θα συγκεντρώσουμε το ενδιαφέρον μας, μιας και συνήθως είναι η αχίλλειος πτέρνα των κυκλωμάτων μιας οθόνης, αφού οι κατασκευαστές, στην προσπάθεια τους να μειώσουν το κόστος, ρίχνουν την ποιότητα των στοιχείων που χρησιμοποιούν, κάτι που σε βάθος χρόνου μπορεί να κάνει εμφανή την παρουσία του.

2.inside.png?m=1332190171

Βγάλαμε λοιπόν όλα τα καλώδια που κατέληγαν στην πλακέτα τροφοδοσίας (5 στην περίπτωσή μας, 4 προς το πάνελ και 1 προς την πλακέτα σήματος εικόνας), αφού πρώτα σημειώσαμε που πάει το καθένα. Μπορεί να σας φαίνεται περιττό, είναι όμως πολύ σημαντικό και δεν κοστίζει τίποτα. Στην οθόνη μας τα 4 καλώδια που πηγαίνουν προς το panel έχουν όλα το ίδιο βύσμα, οπότε εύκολα μπορούν να μας προκαλέσουν μπελάδες και σε περίπτωση λάθος σύνδεσης, να κάψουμε τελείως την οθόνη μας. Μια φωτογραφία από το κινητό μας είναι ο πιο εύκολος και βολικός τρόπος σημείωσης. Στη συνέχεια αφαιρέσαμε τις 4 βίδες που συγκρατούν την πλακέτα τροφοδοσίας στην θέση της και η εικόνα που αντικρίσαμε ήταν η ακόλουθη.

3.faultycaps.png?m=1332190181

Οι πυκνωτές του κυκλώματος τροφοδοσίας ήταν σε άσχημη κατάσταση. Το πρόβλημά τους είναι εμφανές, αφού είχαν φουσκώσει αρκετά. Η ίδια εικόνα συνεχίζεται και παρακάτω, σε 2 άλλους πυκνωτές.

4.faultycaps.png?m=1332190192

Δυστυχώς ή ευτυχώς, οι παραπάνω εικόνες επιβεβαίωσαν τους αρχικούς μας φόβους. Το πιο ευπαθές σημείο σε ένα κύκλωμα τροφοδοσίας, οι πυκνωτές, δυστυχώς "παρέδωσαν πνέυμα". Ευτυχώς όμως οι πυκνωτές είναι ίσως τα στοιχεία μιας πλακέτας που μπορούν να αλλαχτούν πιο εύκολα από οτιδήποτε άλλο, καθώς είναι μεγάλοι σε μέγεθος με 2 μόνο pins.

Πιάνοντας το κολλητήρι

Χωρίς να χάσουμε χρόνο, επισκεφτήκαμε ένα μαγαζί ηλεκτρονικών για να αγοράσουμε πυκνωτές. Η αλήθεια είναι ότι δεν φαινόταν να έχουν όλοι πρόβλημα, όπως πχ ο μεγάλος πυκνωτής εξομάλυνσης των 450V που είναι στην έξοδο της γέφυρας ανόρθωσης της εναλλασσόμενης τάσης του δικτύου. Όμως, μιας και το κόστος είναι μικρό, αποφασίσαμε να τους αντικαταστήσουμε όλους, για να μην μπούμε ξανά σε διαδικασία επισκευής στο άμεσο μέλλον, μιας και θα μπορούσε να χαλάσει κάποιος από τους παλιούς πυκνωτές. Οι πυκνωτές που χρειάζονται στην περίπτωση της 2232BW είναι οι εξής:

  • 5x 820μF 25V
  • 1x 330μF 25V
  • 1x 47μF 50V
  • 1x 2,2μF 50V
  • 1x 100μF 450V
Μεγάλη σημασία έχουν οι πυκνωτές που θα επιλέξουμε. Πρώτον και κυριότερο η μάρκα: επιλέξτε ιαπωνικούς πυκνωτές που είναι γνωστοί για την διάρκεια και την σωστή απόδοσή τους. Rubycon, Nippon, Panasonic/Matsushita και Nichicon είναι οι πιο γνωστοί κατασκευαστές καλών πυκνωτών. Επίσης σημαντική είναι και η μέγιστη θερμοκρασία λειτουργίας: Οι 105°C πυκνωτές έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τους 85°C. Η χωρητικότητα των πυκνωτών (μF) πρέπει να είναι η ίδια με αυτή των εργοστασιακών πυκνωτών ενώ η τάση λειτουργίας (V) δεν πειράζει να είναι μεγαλύτερη, αφού αναφέρεται στην μέγιστη τάση που μπορεί να δουλέψει ο πυκνωτής.

Εμείς προμηθευτήκαμε πυκνωτές Nippon των 105°C, που φαίνονται στην παρακάτω εικόνα. Το συνολικό κόστος των 9 πυκνωτών ήταν περί τα 7 ευρώ.

5.newcaps.png?m=1332190199

Η διαδικασία αφαίρεσης των παλιών πυκνωτών ήταν απλή. Λιώνουμε εναλλάξ (1-2 φορές) την κόλληση στα pins του πυκνωτή, και τραβάμε ελαφρά έτσι ώστε να βγει το κολλημένο pin. Σε καμία περίπτωση δεν ασκούμε μεγάλη δύναμη, μιας και κάτι τέτοιο μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στην πλακέτα μας. Μετά την αφαίρεση του πυκνωτή, προσέχουμε να είναι ανοιχτές οι τρύπες του pcb, έτσι ώστε να μπορούν να περάσουν τα pins του νέου πυκνωτή. Προσέχουμε πάντα να έχουμε σωστή πολικότητα - η λευκή λωρίδα του πυκνωτή, που συμβολίζει το (-), πρέπει να ταιριάζει με την αντίστοιχη ένδειξη της πλακέτας. Αφού τοποθετήσουμε τον πυκνωτή, μπορούμε να στραβώσουμε ελαφρά τα pins, έτσι ώστε ο πυκνωτής να συγκρατείται στην θέση του χωρίς να χρειάζεται να τον κρατάμε, και να μπορέσουμε να κάνουμε άνετοι τις κολλήσεις μας. Μετά λοιπόν από την αντικατάσταση όλων των πυκνωτών, το πίσω μέρος της πλακέτας ήταν κάπως έτσι:

6.soldered.png?m=1332190209

Στη συνέχεια κόβουμε τo τμήμα των pins που περισσεύει, έτσι ώστε να μην υπάρχει περίπτωση για βραχυκύκλωμα. Είμαστε έτοιμοι! Η πλακέτα μας πλέον, με τους νέους πυκνωτές, φαίνεται στην επόμενη εικόνα.

7.ready.png?m=1332190219

Τέλος να πούμε ότι μπορούμε να βάλουμε λίγη κόλλα στην βάση των πυκνωτών έτσι ώστε να κολλήσουν πάνω στην πλακέτα και να μην κουνιούνται. Εμείς χρησιμοποιήσαμε διάφανη θερμόκολλα.

8.ready.png?m=1332190230

Η πηγή του κακού φαίνεται στην επόμενη εικόνα. Οι πυκνωτές της CapXon αν και 105°C, δεν άντεξαν τις πολλές ώρες λειτουργίας της οθόνης. Θα πάρουν την θέση που τους αρμόζει, στην ανακύκλωση!

9.cause.png?m=1332190238

Απόπειρα Νο2 : Video guide

Μετά την επισκευή της 2232BW που περιγράψαμε στις προηγούμενες σελίδες, η οποία έγινε ομαλά, μέσα σε λίγο χρόνο και χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις, αποφασίσαμε να ερευνήσουμε και άλλη μία Samsung οθόνη, την 2493HM. H συγκεκριμένη οθόνη, δεν παρουσίαζε τα ίδια συμπτώματα με την προηγούμενη, αλλά αργούσε να ανάψει. Συγκεκριμένα έμενε 3-4 λεπτά σε sleep προτού τελικά ανάψει, αν είχαν προηγηθεί αρκετές ώρες μη χρήσης της. Έτσι, ανοίξαμε την οθόνη, αφαιρέσαμε την πλακέτα τροφοδοσίας και η εικόνα που αντικρίσαμε ήταν η επόμενη :

10.pcb2.png?m=1332861239

Κάποιοι από τους πυκνωτές ήταν πολύ φουσκωμένοι. Σε αντίθεση με την 2232BW ο μεγάλος πυκνωτής που βρίσκεται στην έξοδο της γέφυρας ανόρθωσης ήταν αρκετά φουσκωμένος (αν και δεν φαίνεται πολύ καλά στις φώτογραφίες λόγω του μαύρου καπακιού). Αυτό ήταν κάτι που μας ανησύχησε, μιας και ο συγκεκριμένος πυκνωτής κάνει ίσως το μεγαλύτερο μέρος της σταθεροποίησης της τάσης. Άλλη μία φωτογραφία των χαλασμένων πυκνωτών, φαίνεται παρακάτω.

11.faultycaps2.png?m=1332861252

Να σημειώσουμε ότι η πλακέτα τροφοδοσίας της 2493ΗΜ είναι αρκετά πιο πολύπλοκη από αυτήν της 2232BW, κάτι που λογικά είναι απαραίτητο λόγω του μεγαλύτερου panel, το οποίο έχει και μεγαλύτερες ενεργειακές απαιτήσεις. Οι πυκνωτές που χρειάζονται στην περίπτωση της 2493HM είναι οι εξής:

  • 1x 2200μF 10V
  • 2x 1000μF 35V
  • 1x 1000μF 10V
  • 3x 470μF 35V
  • 3x 47μF 50V
  • 1x 22μF 50V
  • 2x 10μF 50V
  • 1x 2,2μF 50V
  • 1x 82μF 450V
Όπως και πριν, προμηθευτήκαμε πυκνωτές Nippon των 105°C. Το συνολικό κόστος των 15 πυκνωτών ήταν περί τα 6 ευρώ. Τον τελευταίο πυκνωτή της λίστας, των 82μF, 450V, που είναι ο μεγάλος μαύρος πυκνωτής εξομάλυνσης, δεν μπορέσαμε να τον βρούμε στο κατάστημα που προμηθευόμαστε συνήθως ηλεκτρονικά υλικά. Αφού όμως είναι στην έξοδο της γέφυρας ανόρθωσης, η επιλογή ενός ελαφρώς μεγαλύτερου πυκνωτή, ελάχιστα επηρεάζει το συνολικό κύκλωμα, ίσα ίσα που κάνει λίγο καλύτερη εξομάλυνση. Έτσι προμηθευτήκαμε έναν 100μF 450V για να αντικαταστήσουμε τον πυκνωτή, που είναι πολύ πιο διαδεδομένος και βρίσκεται εύκολα.

Ακολουθεί ένα video-οδηγός διάρκειας 3.30 λεπτών, που δείχνει την διαδικασία αλλαγής ενός πυκνωτή, καθώς και άλλες μικρές λεπτομέρειες που δύσκολα περιγράφονται με λόγια.

Μετά την αντικατάσταση όλων των πυκνωτών η εικόνα της πλακέτας ήταν η ακόλουθη. Δώστε λίγο προσοχή στον μεγάλο πυκνωτή εξομάλυνσης. Επειδή δεν μπορέσαμε να βρούμε ίδιο μέγεθος πυκνωτή (κοντόχοντρο), προμηθευτήκαμε ένα ψηλό, που όμως δεν χώραγε όρθιος. Οπότε, στραβώσαμε τα pins του και τον τοποθετήσαμε στο πλάι, αφού υπήρχε διαθέσιμος χώρος.

12.ready2.png?m=1332861262

Όλοι οι πυκνωτές κολλήθηκαν με διάφανη θερμόκολλα. Ιδιαίτερη προσοχή δώσαμε στον πυκνωτή εξομάλυνσης, ο οποίος δεν ήταν σε φυσιολογική θέση και χρειάστηκε λίγο περισσότερη κόλλα.

13.ready2.png?m=1332861272

Επίλογος

Το αποτέλεσμα των επεμβάσεων που κάναμε στις 2 οθόνες έφερε χαμόγελα στα πρόσωπα των κατόχων τους. Ξοδεύοντας λίγο χρόνο και ελάχιστα χρήματα, καταφέραμε να επαναφέρουμε τις δύο Samsung TFT σε πλήρη λειτουργική κατάσταση, κάτι που τους γλύτωσε από την αναζήτηση νέων οθονών και κυρίως από περιττά έξοδα, που μπορεί να ξεπερνούσαν τα 200 ευρώ. Δεν παραδώσαμε εύκολα τα όπλα, το ψάξαμε λίγο περισσότερο και τελικά βγήκαμε κερδισμένοι.

Ο εξοπλισμός που χρειάζεται για ένα τέτοιο εγχείρημα είναι ο ελάχιστος δυνατός:

  • Κολλητήρι
  • Καλάι
  • Τρόμπα για την αφαίρεση του εναπομείναντος καλάι από την πλακέτα
  • Βάση για το κολλητήρι (προαιρετικά)
Οι γνώσεις που χρειάζονται για ένα τέτοιο εγχείρημα είναι λίγες. Κυρίως χρειάζεται να ξέρεις απλά να χειρίζεσαι το κολλητήρι. Οι πυκνωτές είναι εύκολο να αντικατασταθούν και δεν χρειάζεται μεγάλη δεξιοτεχνία, μια μικρή εμπειρία είναι αρκετή. Γνώσεις ηλεκτρονικών κυκλωμάτων δεν χρειάζονται, παρά μόνο αν θέλουμε να καταλάβουμε τι κάνει κάθε μέρος της πλακέτας μας, κάτι το οποίο δεν είναι απαραίτητο. Σίγουρα πάντως, αν δεν έχετε ξαναπιάσει κολλητήρι στα χέρια σας, δεν είναι η καλύτερη ιδέα να αρχίσετε να σκαλίζετε την πλακέτα της οθόνης σας. Σε αυτή την περίπτωση απευθυνθείτε σε κάποιον που γνωρίζει, είτε αν πιστεύετε ότι "πιάνουν τα χέρια σας", κάντε δοκιμές σε κάποια χαλασμένη πλακέτα για να εξοικειωθείτε και αφού είστε έτοιμοι, προχωρήστε στην επιδιόρθωση της οθόνης σας.

Άλλος ένας οδηγός του TheLab.gr έφτασε στο τέλος του. Καλές επισκευές!

lablogov2.png?m=1286804250

Κούτσικος Νίκος

Έγινε επεξεργασία από DJD
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

σύμπτωση το ίδιο έκανα σε μια Samsung 226bw, άλλαξα μόνο 3 πυκνωτές οι άλλοι ήταν μια χαρά

Απλα αν μπεις στη διαδικασια να λυσεις την οθονη, να βαλεις κολλητηρια κτλ δεν αξιζει να την αφησεις με παλιους πυκνωτες πανω. Αλλωστε λιγο παραπανω χρονο θελει και ελαχιστα χρηματα για να τους αλλαξεις ολους.

Ωραια η παρουσιαση :T:

Link to comment
Share on other sites

Για ραντεβού επισκευής κανά τηλέφωνο ρε παιδιά, γιατί και η δικιά μου lg w2361v κάνει κάτι κουλά, η δεν ανάβει ή ανάβει και μένει σε sleep mode και επανέρχεται μόνο όταν τη βγάλω από την πρίζα για κανά πεντάλεπτο. Υποπτεύομαι και εγώ παρόμοια φάση.....

Link to comment
Share on other sites

H extended director's cut έκδοση του video δεν θα ανέβει τελικα?

Δυστυχώς με δεσμεύουν πνευματικά δικαιώματα... Οπότε το extra υλικό θα μείνει απλά στην μνήμη όσων ήταν παρόντες εκείνο το βράδυ στα qbieLabs :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Kυριλε οι οθονιτσες! ;)

Ιδιο πρόβλημα με το θρεντ σε ίδια samsung αλλα 20αρα..

Αλλα οι πυκνωτές τις δεν έχουν τίποτα...

Υπαρχουν και φορες που τα παιζουν χωρις εμφανη σημαδια... ισως αν μπορουσες να δοκιμασεις να κανεις μερικες αλαγες... :)

Μια παρατηρηση για οσους το κανουν μονοι τους. Αν βγαλετε την οθονη απο το ρευμα και ξεκινησετε την επεμβαση αμεσα σχετικα προσοχη στον μεγαλο πυκνωτη των 450V που κραταει ρευμα αρκετες φορες και εκει που αλαζεις τους αλλους ακουμπας καταλαθος και σε τιναζει... με το κατσαβιδακι βραχυκυκλωμα τα ποδαρακια 2-3 φορες (κανει παφ πουφ με μικρα φωτεινα effects) και ολα οκ... Επισης το ιδιο issue τροφοδοσιας ειναι συνηθες και με τα τροφοδοτικα των laptop... στην επομενη επισκευη που θα κανω σε καποιο ανεβαζω υλικο!

Έγινε επεξεργασία από nick18
Link to comment
Share on other sites

Well Done!

Θα διαφωνήσω μόνο στον επίλογο που λέει ότι δεν θέλει ιδιαίτερες γνώσεις. Όταν είσαι γνώστης δεν θέλει γνώσεις αλλά ώσπου να γίνεις γνώστης θέλει διάβασμα, ξενύχτια και χρόνια εμπειρίας.

Link to comment
Share on other sites

και εγω χωρις να εχω γνωσεις στα ηλεκτρονικα ,οταν δω φουσκωμενο πυκνωτη σε πλακετα που δεν λειτουργει (ειτε ειναι τροφοδοτικο ,ειτε μητρικη κτλ) τον αλλαζω και συνηθως φτιαχνει η βλαβη

Στις οθονες βεβαια πολλες φορες τα εχει παιξει το inverter που ειναι πολυ φτηνο να αλλαξει

Link to comment
Share on other sites

Μπραβο ..... τετοια threads ειναι ομορφο να κοσμουν το forum μας ..... Παιδες εγω πεταξα μια οθονη Samsung πριν κανα 4αρι χρονια και σιγουρα ηταν το ιδιο παραδειγμα ....μονο που δεν εψαξα και πολυ να βρω τον καδο.....χαχαχαχα Κριμα παντως γιατι αν υπηρχε το παραδειγμα σας τοτε θα εσωζα την οθονη..:(

Link to comment
Share on other sites

Μπράβο για τον οδηγό!

Το πρόβλημα με τους φτηνούς πυκνωτές είναι αρκετά διαδεδομένο. Πριν από 3-4 μήνες έκανα την παραπάνω διαδικασία σε μια viewsonic vp930 και από τότες δουλεύει ζούπερ!

Link to comment
Share on other sites

Πολλά συγχαρητήρια! :T:

Και

Για ραντεβού επισκευής κανά τηλέφωνο ρε παιδιά, γιατί και η δικιά μου lg w2361v κάνει κάτι κουλά, η δεν ανάβει ή ανάβει και μένει σε sleep mode και επανέρχεται μόνο όταν τη βγάλω από την πρίζα για κανά πεντάλεπτο. Υποπτεύομαι και εγώ παρόμοια φάση.....

...ηρεμααααααα, μην γκαντεμιάζεις (τσεκαρε υπογραφή)....φτου φτου φτου φτου... γιατι έτσι και πιάσω εγω κολλητηρι οι κολλήσεις θα είναι μεγαλύτερες απο τους πυκνωτές (φακ)... ;)

Link to comment
Share on other sites

Μάστορα σ' ευχαριστούμε για το περιεκτικό χρονικό επισκευής!!

Αυτές οι χαρακιές πάντως έχουν αποσοβήσει αρκετές εκπλήξεις.

Θυμάμαι πρίν αρκετά χρόνια στο εργαστήριο στη δουλειά μου, είχαμε φτιάξει ένα linear τροφοδοτικό στο οποίο είχαμε βάλει μικρό πυκνωτή -για το ρεύμα που τραβάγαμε απ' αυτό-, οπότε κάποια στιγμή (δεδομένου ότι δούλευε με απαγορευτικά μεγάλο ripple) φούντωσε ο καϋμένος.....και μας κανονιοβόλησε!!

Μια βδομάδα μαζεύαμε "μαλιά" απο τα πιο απίθανα σημεία του εργαστηρίου!

Άντε και σε άλλα με υγεία!!

:thank_you2:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.