Shadow Keeper Νοέμβριος 26, 2011 #21 Νοέμβριος 26, 2011 Είχα υπολογίσει το κόστος ενός δίλιτρου του φάδερ σε σύγκριση με ενα vw blue motion πριν μισό χρόνο. Έχει downsize μέσα σίγουρα, αρά πρόκειται για χρήση μέσα στην πόλη οπότε το δέχεσαι εν μέρει. Μέσα στην πόλη το δίλιτρο βαράει 10-11 l/100km, ενώ το blue motion 5-5,5 l/100km με παρόμοια οδήγηση. Το πετρέλαιο, για την ώρα, είναι -10% της τιμής της βενζίνης. Ο πατέρας μου κάνει 30χμ την ημέρα λόγω δουλειάς (και κάποια έξτρα βέβαια, εκδρομές κλπ, τα οποία δεν τα υπολογίζω καν). Άρα τον μήνα ο φάδερ χρειάζεται ~93 λίτρα βενζίνης, και 50€ τον μήνα για το τέλος κυκλοφορίας (600€ ετησίως). Βεβαίως χρειάζεται και ασφάλεια αλλά για λόγους ευκολίας θεωρώ ισοδύναμη την ασφάλεια του blue motion. Με το blue motion θα χρειάζονταν ~50 λίτρα πετρέλαιο, και 0€ για τέλη κυκλοφορίας. Έτσι συνολικό μηνιαίο κόστος για 2δίλιτρο βενζίνης -> 250€ συνολικο μηνιαίο κόστος για blue motion -> 125€ Στο έτος λοιπόν γλιτώνεις 1500€. (και αυτά minimum γιατί το κόστος συντήρησης είναι σίγουρα μικρότερο στο blue motion) Αν δε το δούμε ως επένδυση, δλδ ότι πουλάς το δίλιτρο για να πάρεις το blue motion, γύρω στα 8κ € πουλάς το συγκεκριμένο δίλιτρο με γερή μείωση γιατί έχουμε τραγικές εποχές και το vw κοστίζει 18κ €. Άρα θα δώσεις απο την τσέπη σου 10κ€. Πόσο καιρό θα σου έπερνε να αποσβέσεις τα 10κ€? 6,6 χρόνια Πόσο αποφέρει ετησίως αυτή η επένδυση? 15% Γνωρίζω ότι αν συγκρίνεις αντίστοιχα μικρά βενζινοκίνητα οι διαφορές γίνονται αρκέτα μικρές αλλά σε τέτοιες περιπτώσεις που θες απλά να το έχεις ως εργαλείο, είναι φοβερά αποδοτικό.
Servo1980 Νοέμβριος 26, 2011 #22 Νοέμβριος 26, 2011 Βασικα σε κανα δυο χρονια τα τελη δεν θα ειναι σχεδον μηδενικα για τα πετρελαια οποτε τα νουμερα που λες ισχυουν μονο τωρα.......Οπως και να εχει αν ειναι να αγορασω εγω (η ο καθενας) αυτοκινητο και να περιμενω 6.6 χρονια να το κανω αποσβεση τοτε αστα να πανε....
Shadow Keeper Νοέμβριος 26, 2011 #23 Νοέμβριος 26, 2011 Μου κάνεις πολύ επιφανειακή κριτική. Όταν αγοράζεις αυτοκίνητο δεν περιμένεις καν να κάνεις απόσβεση. Το δίλιτρο που μιλάω το τσίμπησε ο φάδερ στα 30.000€ πριν 7 χρόνια και τώρα αξιολογείται στα 8.000€, για ποιές αποσβέσεις μιλάς. Άλλωστε έτσι όπως χρησιμοποιεί ο μέσος άνθρωπος το αμάξι του στην Ελλάδα, ο μέσος χρόνος κατοχής είναι πάνω απο 6 χρόνια, δεν το βλέπω ως ακραίο χρόνο.Αν μπορείς με 10000€ μέσα σε μια ώρα να μου βρείς μια επένδυση που να αποδίδει 15%, μόνο τότε αλλάζει κάτι στα λεγόμενα μου. (btw εξαιρείται το χρηματιστήριο)
2cpu Νοέμβριος 26, 2011 #24 Νοέμβριος 26, 2011 Ναι οντως καλη φαση.Ηδη προχθες σκεφτοταν να κλεισουν τα σχολεια και να βαλουνδακτυλιο στην Θεσσαλονικη απο τα μικροσωματιδια που χτυπησανε ταβανι.Ας αμολησουν και πετρελαια αυτοκινητα να γινει το χαος.Ααα και να μην ξεχασω αφου παρουν ολοι (οκ σχεδον ολοι) ντιζελ να βγαλουν και κανεναωραιο φασουλι φορολογιας ντιζελ και αφου πλεον θα κυκλοφοραμε με μασκες να εχουμεπαρκαρισμενα μαζι με τα βενζινοκινητα και μερικα ντιζελ βρε αδερφε, ετσι να δενει το συνολο.
Shadow Keeper Νοέμβριος 26, 2011 #25 Νοέμβριος 26, 2011 Τα μικροσωματίδια δεν πρόκειται να αυξηθούν με euro5 και euro6 πετρελαιοκίνητα, στην ευρώπη τα πετρελαιοκίνητα αποτελούν το 50% των ΙΧ, γιατί έχουν ποιοτικότερο αέρα από εμάς; Μάλιστα τα περισσότερα πετρελαιοκίνητα δεν είναι euro5 αλλά παλαιότερα. Troll evasion activated, i am out.
ΝTG Νοέμβριος 26, 2011 #26 Νοέμβριος 26, 2011 Αν μπορείς με 10000€ μέσα σε μια ώρα να μου βρείς μια επένδυση που να αποδίδει 15%, μόνο τότε αλλάζει κάτι στα λεγόμενα μου. (btw εξαιρείται το χρηματιστήριο)Ενταξει δεν ειναι και επενδυση.Κανενα αμαξι δεν επενδυση αν δεν εισαι επαγγελματιας οδηγος.Απλα γενικα με το diesel "μπαινεις μεσα" με πιο αργο ρυθμο απο οτι στο βενιζοκινητο.Αλλα διλιτρο που καιει μονο 10λιτρα στην πολη??Υποθετω σε ανοιχτους δρομους χωρις ιδιαιτερη κινηση/φαναρια.
sotiris Νοέμβριος 27, 2011 #27 Νοέμβριος 27, 2011 Προσωπικά γράφω γύρω στα 20.000+ το χρόνο. Έχω ένα αυτοκίνητο βενζίνης, και έλεγα να αγοράσω και ένα δεύτερο δεξιοτίμονο (είμαι αγγλία), και σκεφτόμουνα να έπαιρνα ένα μεταχειρισμένο ντήζελ. Απλά δεν ξέρω αν αξίζει, δεδομένου ότι εδώ το πετρέλαιο είναι λίγο πιο ακριβό απ'ότι η βενζίνη (οριακά μεν, αλλά πιο ακριβό) και δεν ξέρω πόσο ακριβή μπορεί να είναι η συντήρησή του (τουρμπίνα κλπ, δεδομένου ότι τα μεταχειρισμένα ντήζελ είναι φορτωμένα με αρκετά χιλιόμετρα). Λένε όμως π.χ. ότι είναι ακατάλληλα για μικρές διαδρομές και για μεγάλη περίοδο ακινησίας (σε σχέση με βενζίνη), αυτά δεν ξέρω αν ισχύουν και γιατί.
ΝTG Νοέμβριος 27, 2011 #28 Νοέμβριος 27, 2011 αν εβαζες και τις τιμες εκει περα...καλα θα ηταν.. Αμαξι..fiat punto αν δεν απατωμαι??ΜΕση καταναλωση καν'να 7αρι? Πες οτι πεφτεις πχ στο 5αρη σαν μεση καταναλωση (μιας και δεν 8α παρεις καινουριο)..χονδρικα -μιας και δεν ξερω τιμες εκει- πρεπει να βγαινει κανενα 700αρη ευρω λιγοτερο το diesel για τα 20Κ χιλιομετρα. Βαλε και τα αλλα κοστη που δεν ξερω στην αγγλια τι παιζει..ασφαλειες κλπ..κανε και μια μαντεψια ποσο παιζει να δωσεις το αμαξι που θα παρεις μετα απο μερικα χρονια...και κρινε Για τα υπολοιπα...φιλος εχει astra F sw 1700αρη...απο συντηρηση δεν μου εχει πει κατι το ιδιαιτερο ..καταναλωση παιζει στο 5αρη..Εχει βγαλει και παραπανω απο 1300χλμ με ενα ρεζερβουαρ αλλα το 90% ηταν εθνικη. Οι εδω αποστασεις..παιζουν απο 3-7κμ (καθημερινες μετακινησεις..)
qbiefox Νοέμβριος 28, 2011 #29 Νοέμβριος 28, 2011 Ξέρει κανείς που μπορώ να δω τι euro καλύπτει κάποιο αυτοκίνητο? Συγκεκριμένα ενδιαφέρομαι για ένα Kia Picanto 1.1 CRDi. Στο internet δεν βρήκα κάτι...
z3et Νοέμβριος 28, 2011 #30 Νοέμβριος 28, 2011 Με την ηλικια παει (αν και δεν ειναι στανταρ).European emission standards - Wikipedia, the free encyclopediaΔες στους πινακες λιγο πιο κατω. Για να ειναι Euro 5 θα πρεπει να ειναι σιγουρα κατασκευης (του κινητηρα) μετα το 2009. Βεβαια και του 2010 και του 2011 μπορει να ειναι Euro 4, αν δεν προχωρησαν σε βελτιωση κλπ.Αν ας πουμε καποιος σου το πουλαει και λεει πως ειναι Euro 5 και ειναι κατασκευης 2007, σιγουρα λεει μουφες...
ΓιαγκΤ Νοέμβριος 28, 2011 #31 Νοέμβριος 28, 2011 και αυτά minimum γιατί το κόστος συντήρησης είναι σίγουρα μικρότερο στο blue motion)Από που προκύπτει αυτό;
Shadow Keeper Νοέμβριος 28, 2011 #32 Νοέμβριος 28, 2011 Προκύπτει από όσο διαβάζω για τα περισσότερα diesel αυτοκίνητα. Μηχανικές λεπτομέρειες δεν γνωρίζω, για να προσθέσω. Στην συγκεκριμένη σύγκριση, 2λιτρο turbo sedan volvo με hatchback μικρό VW, ακόμα και βενζινοκίνητο να ήταν, μικρότερο κόστος συντήρησης θα είχε. Το ξέρω γιατι έχω συγκρίνει με ένα άλλο μικρό που έχουν στην φαμίλια. Ακόμα και ένα VW Golf GT που είχα παλιά, λιγότερα έσκαγα στα service.
magicman Νοέμβριος 28, 2011 #33 Νοέμβριος 28, 2011 το 1.2 tdi της vw, δεν ειναι και το καλυτερο μοτερ.ο d4d της toyota, και οι diesel της fiat, ειναι οι καλυτεροι.επειδη αναφερθηκατε σε vw.
Servo1980 Νοέμβριος 28, 2011 #34 Νοέμβριος 28, 2011 Τα μικροσωματίδια δεν πρόκειται να αυξηθούν με euro5 και euro6 πετρελαιοκίνητα, στην ευρώπη τα πετρελαιοκίνητα αποτελούν το 50% των ΙΧ, γιατί έχουν ποιοτικότερο αέρα από εμάς; Μάλιστα τα περισσότερα πετρελαιοκίνητα δεν είναι euro5 αλλά παλαιότερα. Troll evasion activated, i am out.Ισως γιατι το 80% χρησιμοποιει τις δημοσιες συγκοινωνιες ? Ισως επειδη αναλογικα εχουν ολοκληρα τα κρατη οσα ταξι εχουμε εμεις μονο στην Αθηνα και στην Θεσσαλονικη ? Αν δεν σου αρκουν αυτα οκ.....
Shadow Keeper Νοέμβριος 29, 2011 #35 Νοέμβριος 29, 2011 Δεν ξέρω αν κατανοείς μαν οτι κατα κεφαλήν έχουμε τα ίδια αυτοκίνητα και επίσης κατα κεφαλήν κάνουμε τα ίδια χιλιόμετρα με τους ευρωπαίους. Για να σκεφτώ λίγο. Μήπως είναι εκτός θέματος η απάντηση; Στην Ευρώπη χρησιμοποιούν ΜΜΜ περισσότερο από εμάς, επίσης δεν χρησιμοποιούν τόσο τα ταξί, αν και έχουν περισσότερα diesel δεν τα χρησιμοποιούν και αυτά τόσο, άρα έχουν πιο καθαρό αέρα στις πόλεις τους. Ωραία και; Εγώ αποδέχομαι ότι μπορεί να παίζει ρόλο αυτό που λές. Για ποιό λόγο να μην μπορώ εγώ, μέχρι τώρα, να αγοράσω το καινούριο μου diesel, που μολύνει σχεδόν το ίδιο με το αμάξι που κινείς τώρα εσύ και να το κυκλοφορώ όπου γουστάρω. Όπως κάνουν παντού στον πολιτισμένο και μη κόσμο. Επειδή δηλάδη τον παίζει το κράτος σε άλλα θέματα, πρέπει να είμαι αντίθετος της απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης με όρους; Τι θα σκεφτούμε μετά; Απαγορεύεται να πηγαίνεις με το ποδήλατο στην δουλειά γιατί οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν είναι παραγωγικοί; Δεν με ενδιαφέρει αν δεν χρησιμοποιούν ΜΜΜ οι έλληνες, δεν με ενδιαφέρει αν έχουμε 3πλάσια ταξί από τους ευρωπαίους. Δεν με ενδιαφέρει, όχι γιατί είμαι αναίσθητος, αλλά γιατί υπό τους όρους αυτούς (euro 5,6), αν αύριο πετούσαμε όλοι τα βενζινοκίνητα δεν θα άλλαζε τίποτα ως προς την μόλυνση, όπως ακριβώς δεν έγινε και στην ευρώπη. Αυτά μπορεί να είναι πιθανά προβλήματα, αλλά η λύση τους είναι άσχετη. Μου είναι επίσης αδιάφορο, πόσοι θα αγοράσουν πετρελαιοκίνητο ή όχι, δεν θεωρώ ότι θα μας λύσει το πρόβλημα της ζωής, απλά έχει ρεαλιστικά οικονομικά πλεονεκτήματα. Ούτε αν θα γίνουν φουστιές στις φορολογίες...άλλωστε και στα αμάξια που έχουμε τώρα πόσες έχουν ήδη γίνει;
Servo1980 Νοέμβριος 29, 2011 #36 Νοέμβριος 29, 2011 1) Οσα λεω δεν ειναι υποθετικα, μπορεις να το ψαξεις ακομα και στο νετ για να δεις ποσοστα που χρησιμοποιουν οι Ευρωπαιοι ΜΜΜ και ποσοστα Ελληνων. Ακομα και αν απλα πας στο κεντρο του Λονδινου η του Παρισιου θα δεις πως εχουν το 1/5 της κινησης που εχουμε εδω, αν οχι λιγοτερο. Θα δεις κεντρικους δρομους Αδειους κυριολεκτικα οποτε μην συγκρινουμε τρελα ανομοιες καταστασεις.2) Οπως και να το κανεις τα πετρελαιοκινητα μολυνουν περισσοτερο το περιβαλον απο τα αντιστοιχα βενζινοκινητα. Φυσικα αν αγοραστουν 100.000 μονο σε ολη την Ελλαδα δεν θα αλλαξει κατι, αλλα αν στην Αθηνα μονο αντικατασταθουν πες 500.000 βενζινοκινητα με 500.000 πετρελαιοκινητα τοτε να εισαι σιγουρος πως η μολυνση δεν θα ειναι λιγη. Πανω σε αυτο βαλε την απελευθερωση του επαγγελματος των ταξι και μιλαμε για ακομα περισσοτερα πετρελαιοκινητα.Δεν ξερω αν σε ενδιαφερει μονο να γλυτωσεις χρηματα αλλα εγω προσωπικα δεν θελω να φτασουμε σε σημειο που θα βγαινω εξω και θα κυκλοφορω με μασκα.
Shadow Keeper Νοέμβριος 29, 2011 #37 Νοέμβριος 29, 2011 Το δέχομαι είπα αυτό που λές για τα ΜΜΜ, έχω λιώσει την εύρωπη σε ταξίδια και προσωπικά κάνω περισσότερα χιλιόμετρα με το ποδήλατο παρά με το αμάξι. Παραμένει άσχετο όμως με το θέμα. Γιατί αν σκεφτόσουν σωστά, θα προσπαθούσες να βελτιώσεις τα ΜΜΜ και να εκπαιδεύσεις την κοινωνία να τα χρησιμοποιεί και όχι να μειώνεις τις επιλογές άλλων. Πχ ο πατέρας μου θα μπορούσε να έχει +150€ τον μήνα στον μισθό του αν τσίμπαγε diesel όπως και άλλοι πολλοί που αναγκάζονται να εργάζονται μακριά απο την δουλειά τους. Τα συγκεκριμένα πετρελαιοκίνητα δεν θα προκαλέσουν διαφορά στην μόλυνση, αυτό που λές δεν το αποδέχομαι με την καμία, γιατί απλούστατα δεν ισχύει, η διαφορά στους ρύπους δεν αρκεί. Υπερβάλεις ελεϊνά με τις μάσκες και τα λοιπά δήθεν επιχειρήματα τύπου σοκ και δέους. Όπως και να έχει το θέμα, κοντός ψαλμός αλληλούϊα.
sotiris Νοέμβριος 29, 2011 #38 Νοέμβριος 29, 2011 Η αλλαγή που θα έπρεπε να γίνει είναι:1. τα πετρελαιοκίνητα ταξί να αντικατασταθούν με υβριδικά prius (επιμένω, το ΙΔΑΝΙΚΟ ΤΑΞΙ για την Αθήνα).2. τα ΙΧ να είναι ό,τι γουστάρουν (όσα χιλιόμετρα και να γράφει ένας οδηγός που πάει στη δουλειά του, αν η δουλειά του δεν είναι ταρίφας, δεν γράφει και τόσα χιλιόμετρα).
Servo1980 Νοέμβριος 29, 2011 #39 Νοέμβριος 29, 2011 Δεν νομιζω πως τα ΜΜΜ εχουν πλεον μεγαλο προβλημα, απλα ο κοσμος θελει να πηγαινει με το αμαξακι του στην δουλεια και εκει μαμιεται ο Διας.....Οσο για την διαφορα σε ρυππους οπως ειπα και πριν κατσε πισω απο αμαξι diesel ακομα και του 2010 και πεστου να γκαζωσει και αν δεν ενοχληθεις τοτε καλως.Και οχι δεν υπερβαλω γιατι αν και ο νομος επιτρεπει πετρελαιοκινητα απο το 2010 και μετα το "εξυπνοπουλι" ο Ελληνας θα παρει και του 2002 και του 2005 και του 2007 που εχουν αρκετα περισσοτερους ρυπους.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.