Jump to content



DLSS 4: Η Επόμενη Επανάσταση στα Γραφικά σε Πραγματικό Χρόνο


Η NVIDIA συνεχίζει να επεκτείνει τα όρια της τεχνολογίας AI-driven rendering με την κυκλοφορία του DLSS 4, το οποίο εισάγει σημαντικές καινοτομίες που βελτιώνουν τόσο την απόδοση όσο και την ποιότητα εικόνας στα σύγχρονα παιχνίδια. Οι βασικοί πυλώνες της νέας έκδοσης περιλαμβάνουν τη Multi Frame Generation, τις Transformer-based αρχιτεκτονικές και τη νέα τεχνική Reflex Frame Warp, προσφέροντας μια νέα προσέγγιση στη δημιουργία καρέ και τη διαχείριση της καθυστέρησης εισόδου (input latency).

 

 

 

Η τεχνική Multi Frame Generation αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες βελτιώσεις στο DLSS 4, καθώς επιτρέπει τη δημιουργία τριών επιπλέον καρέ για κάθε καρέ που αποδίδεται με παραδοσιακές μεθόδους. Αυτή η προσέγγιση οδηγεί σε μια τετραπλάσια αύξηση της απόδοσης σε σχέση με το native rendering, χωρίς να επιβαρύνεται η GPU σε βαθμό που να επηρεάζει τη σταθερότητα της εικόνας. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες εκδόσεις του DLSS που βασίζονταν κυρίως στο optical flow για την παρεμβολή καρέ, το DLSS 4 αξιοποιεί ένα επιπλέον AI δίκτυο για την πρόβλεψη της μετάβασης μεταξύ των καρέ με μεγαλύτερη ακρίβεια. Αυτό οδηγεί σε λιγότερα artifacts, πιο ομαλή κίνηση και καλύτερη χρονική συνοχή.

 

 

Ένα από τα σημαντικά προβλήματα στις υπάρχουσες μεθόδους δημιουργίας καρέ είναι η διαχείριση στοιχείων που δεν μοντελοποιούνται σωστά από τα motion vectors, όπως αντανακλάσεις, στοιχεία UI και φωτεινές πηγές. Το DLSS 4 επιλύει αυτά τα ζητήματα μέσω μιας νέας αρχιτεκτονικής νευρωνικού δικτύου που επεξεργάζεται ξεχωριστά διαφορετικά οπτικά εφέ, εξασφαλίζοντας ότι δεν επηρεάζεται η οπτική ακεραιότητα της εικόνας.

 

 

Εκτός από τη δημιουργία καρέ, το DLSS 4 εισάγει transformer-based αρχιτεκτονικές τόσο για το Ray Reconstruction όσο και για τη Super Resolution. Οι Transformers, χάρη στην ικανότητά τους να κατανοούν πολύπλοκες χωροχρονικές σχέσεις, προσφέρουν σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με τις παραδοσιακές συνελικτικές αρχιτεκτονικές. Στο Ray Reconstruction, οι Transformers επιτρέπουν πιο ακριβές denoising, βελτιωμένη ποιότητα ray-traced εφέ και καλύτερη απόδοση σε σκηνές με γρήγορες κινήσεις. Αντίστοιχα, στη Super Resolution, βελτιώνεται η αναπαραγωγή λεπτομερειών, μειώνονται τα artifacts και βελτιώνεται η σαφήνεια της εικόνας ακόμα και σε γρήγορες κινήσεις.

 

 

 

Η NVIDIA προχωρά ακόμα ένα βήμα παραπέρα με το Reflex Frame Warp, μια τεχνική που μειώνει δραστικά το input latency. Το Reflex Frame Warp χρησιμοποιεί επαναπροβολή καρέ με βάση τα πιο πρόσφατα δεδομένα εισόδου του παίκτη, διασφαλίζοντας ότι η εικόνα που εμφανίζεται στην οθόνη ανταποκρίνεται στις κινήσεις του χρήστη σε πραγματικό χρόνο. Μέσω της χρήσης predictive rendering, το Reflex Frame Warp προσαρμόζει δυναμικά την εικόνα ώστε να ταιριάζει στις προβλεπόμενες κινήσεις του παίκτη, μειώνοντας τα disocclusions που εμφανίζονται κατά την ταχεία μετακίνηση της κάμερας. Επιπλέον, αξιοποιεί AI-based inpainting για την αποκατάσταση των περιοχών που δεν υπήρχαν στο προηγούμενο καρέ, εξασφαλίζοντας μια ομαλή και συνεκτική εμπειρία.

 

 

Στην πράξη, αυτή η τεχνολογία μειώνει το latency έως και 75%, επιτρέποντας εξαιρετικά χαμηλή καθυστέρηση ακόμα και σε υψηλό FPS. Σε παιχνίδια όπως το Valorant, όπου οι επιδόσεις φτάνουν τα 800+ FPS σε μια RTX 5090, το Reflex Frame Warp μειώνει το input latency κάτω από τα 3ms, προσφέροντας πρωτοφανή απόκριση.

 

Το DLSS 4 δεν αποτελεί απλώς μια αναβάθμιση των προηγούμενων τεχνολογιών AI upscaling, αλλά μια πλήρη επανεφεύρεση του τρόπου με τον οποίο αποδίδονται τα γραφικά σε πραγματικό χρόνο. Με την εισαγωγή της Multi Frame Generation, της AI-powered Ray Reconstruction και της Transformer-based Super Resolution, η NVIDIA βελτιώνει ταυτόχρονα την απόδοση και την ποιότητα εικόνας. Παράλληλα, με την τεχνολογία Reflex Frame Warp, επιτυγχάνεται μία νέα προσέγγιση στη μείωση του input latency, κάνοντας τα παιχνίδια πιο άμεσα και ανταποκρινόμενα στις κινήσεις των παικτών.

 

Αυτές οι τεχνολογίες δείχνουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι πλέον απλώς ένα εργαλείο βελτίωσης της απόδοσης, αλλά ένας βασικός πυλώνας του rendering, επιτρέποντας πρωτοφανή επίπεδα ρεαλισμού, ομαλότητας και απόκρισης στα παιχνίδια. Με το DLSS 4, η NVIDIA θέτει νέα πρότυπα στη βιομηχανία των γραφικών και διαμορφώνει το μέλλον του real-time rendering.

 

Πηγη: Nvidia Research

0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.